Fractal

Μουσικολογικές πλοηγήσεις με μαθηματικό υπόστρωμα

Γράφει ο Κωνσταντίνος Μπούρας // *

 

Δημήτρης Αλιμπέρτης, «Οι Αποικίες της Υγρασίας», Εκδόσεις Οδός Πανός, Αθήνα, Απρίλιος 2021, σελ.65

 

Είκοσι πέντε λιλιπούτειες αφηγήσεις που κερδίζουν αμέσως τον απαιτητικό αναγνώστη.

Μουσικολογικές πλοηγήσεις με μαθηματικό υπόστρωμα.

Ατομικιστικός μινιμαλισμός που ερωτοτροπεί με την ανοικτότητα των παραδοσιακών συστημάτων που αρνούνται να ενυδατώσουν την συγχρονικότητα.

Φράσεις σαν εύστοχα γνωμικά επιτηδείου νοός.

Ποιητικός συνειρμός, αφαιρετικός σουρεαλισμός, ακραιφνής επιστροφή στο αρχέτυπο της Μεγάλης Μητέρας Θεάς.

Αναζωογονημένος μοντερνισμός, μετανεωτερική απόσταση από το νόημα προς όφελος ενός συναισθήματος, ακαθόριστου ωστόσο.

Η περιαυτολογία της φιλοσοφίας των άλλων γίνεται εν τέλει ταυτολογία και λειτουργεί ως το χαμένο κλειδί για την αποκωδικοποίηση κλειστών συστημάτων προορισμένων να καταρρεύσουν αν περιοριστούν αποκλειστικά στους αριστοκράτες του πνεύματος, εκλεκτούς μιας νοησιαρχικής τάξης πραγμάτων που αποκόπηκε από τις ρίζες των υδάτων και από κάθε φυσική ροή.

Το νερό σύμβολο και αγιασμός, μαγγανεία και ξόρκι, φίλτρο αειζωίας και ελιξίριο αειφορίας, το μόνο εχέγγυο για την επιστροφή στην Ιθάκη της αυτονόητης αυτάρκειας μικροκοινωνιών εξαρτημένων από την Φύση, εκεί όπου επιτυγχάνεται η αρμονία των πέντε στοιχείων με το ακαταλόγιστο ζωντανό που λέγεται άνθρωπος.

Οι αναφορές σε συνθέτες και τεχνικές δεν ξενίζουν τους μη ειδικούς, αλλά τους βυθίουν σε μια ιδιότυπη διαλογιστική ηδονή, μακριά πολύ από τη συνήθη χαρμολύπη της όποιας, της κάθε καθημερινότητας.

Είκοσι και πέντε πετράδια στο στέμμα μιας εξηρμένης εμπνεύσεως που αρνείται να συνθηκολογήσει με την πραγματιστική λογική των νοησιοκρατούντων και των νοησιοαρχούντων.

 

Δημήτρης Αλιμπέρτης

 

Οι  πάντα φιλόξενες Εκδόσεις Οδός Πανός και ο δεκτικός Ποιητής Γιώργος Χρονάς ανακαλύπτουν πάντα πηγάς δημιουργικότητος ζώσης.

Βιβλίο συμπυκνωμένων νοημάτων που σε καλεί να αυτενεργήσεις.

Οι σημειώσεις στα περιθώρια εκτενέστερες του πρωτοτύπου κειμένου «σώματος».

Τελικά, αυτή είναι η λέξη που περιγράφει αυτή την πνευματική απόπειρα: νοητική σωματικότητα [ας μου συγχωρεθεί ο τολμηρός νεολογιστικός όρος, αλλά δεν χωράνε όλα και όλοι στα ερμάρια της παραδοσιακής κριτικής].

Θα μπορούσα να δω αυτές τις μικροϊστορίες ως δραματικούς ταχυ-μονολόγους με κινηματογραφικές αξιώσεις.

 

 

* O Δρ Κωνσταντίνος Μπούρας , ποιητής, θεατρολόγος και κριτικός (www.konstantinosbouras.gr)

 

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Back to Top