Fractal

✩ Νέες εκδόσεις: 12 καινούργια βιβλία

Επιμέλεια: Ελένη Γκίκα //

 

 

 

 

Ελληνική πεζογραφία:

 

Σωτήρης Δημητρίου «Μια Μαρίνα Τζάφου», εκδ. Πατάκη, σελ. 432

Μια μεγάλη βεντάλια διηγημάτων – απ’ την δυτική μεθόριο μέχρι την καρδιά της μεγαλούπολης. Οι ιστορίες ποικίλες – απ’ το ακραίο αστείο μέχρι την δραματική όψη της ζωής. Μια τοιχογραφία ηρώων κατά κανόνα ηττημένων απ’ τον εαυτό τους ή απ’ τις συνθήκες. Γίνεται όμως άνθρωπος να θεωρήσει εαυτόν νικητή; (Σ. Δ., από την παρουσίαση στο οπισθόφυλλο του βιβλίου)

 

 

 

 

Μιχάλης Σταυρόπουλος «Υπόσχεση», εκδ. Αρμός, σελ. 346

«Ο Απόστολος κατάφερε να υπερβεί το πλαίσιο της ταπεινής καταγωγής του, να υπερκεράσει τις οικονομικές δυνατότητες που είχε και να επιτύχει οικονομικά. Ωστόσο δεν κατάφερε να νικήσει τις αδυναμίες και τα ανθρώπινα πάθη μιας απαίδευτης, και κατά μείζονα λόγο κενής και ακαλλιέργητης ψυχής. Χρησιμοποίησε κάθε μέσον για πλουτισμό, περιφρονώντας κάθε φυσικό, ηθικό και ανθρώπινο νόμο. Δημιούργησε απογόνους, κατ’ εικόνα και ομοίωση των πενιχρών συναισθημάτων που διέθετε. Δεν αγάπησε ποτέ. Τα κτηνώδη συναισθήματα που υποτάσσουν τον άνθρωπο στην απληστία και στον φθόνο τον έκαναν να υπηρετεί μόνο την ύλη, αφήνοντας άθικτη και ψυχρή την παγωμένη του καρδιά.»
Ο συγγραφέας Μιχάλης Σταυρόπουλος επιστρέφει με ένα νέο συγκλονιστικό μυθιστόρημα, που θα μας καθηλώσει με την ρέουσα και άκρως δραστική πλοκή του. Μέσα από ένα κοινωνικό ψυχογράφημα που δεν θα μας αφήσει ασυγκίνητους, θα συναντήσουμε ένα ευρηματικό και ιδιότυπο χιούμορ, δραματικά στιγμιότυπα, άφθαρτα μηνύματα και εύστοχους προβληματισμούς. Με τα μάτια ενός εφήβου που ανεβαίνει τα σκαλιά της ζωής και γίνεται γονιός, μας βάζει σε ένα οξύ προβληματισμό μπροστά στο διπλό σταυροδρόμι της ζωής μας. Ποιο δρόμο καλούμαστε να ακολουθήσουμε; Τον εύκολο δρόμο μιας ανήθικης ευημερίας ή τον δύσκολο δρόμο της ηθικής, της καλοσύνης και της αγάπης; (Από την παρουσίαση στο οπισθόφυλλο του βιβλίου)

 

Γιάννης Νικολούδης «Άδειος τόπος», εκδ. Πατάκη, σελ. 160

Ένας ανώνυμος άνθρωπος, μόλις αποφυλακισμένος, προσπαθεί να σταθεί στα πόδια του τρεκλίζοντας στα επικίνδυνα και σκοτεινά περάσματα του “άδειου τόπου”. Διασταυρώνεται με πρόσωπα και τέρατα που, μαζί με την απαθή και υπόκωφη φωνή της ίδιας της γης, συνθέτουν το ανάγλυφο μιας πορείας μάλλον προδιαγεγραμμένης.
Ο Άδειος τόπος είναι ένα μυθιστόρημα γεμάτο ανθρώπινες φωνές και χθόνια ψιθυρίσματα.
Μια σκληρή ιστορία, που θυμίζει ψηφιδωτό και μιλάει για το γεωγραφικό και ψυχικό τοπίο της ιθαγένειας, για το σκοτάδι και τη σύγχυση της “ρίζας”, για τη βία της ερημιάς. (Από την παρουσίαση στο οπισθόφυλλο του βιβλίου)

 

 

 

Αστυνομικό μυθιστόρημα:

 

Δημήτρης Μαμαλούκας «Σκότωσε σαν τον Στίβεν Κινγκ», εκδ. Κέδρος, σελ. 352

Θα έκαναν τα πάντα για το πιο σπάνιο βιβλίο του ΣΤΙΒΕΝ ΚΙΝΓΚ.
Ένα χειμωνιάτικο απόγευμα στη Νέα Υόρκη ο Ρέι Στέμπινς, φανατικός συλλέκτης βιβλίων Στίβεν Κινγκ, θα συναντηθεί με την Κριστίν, μια όμορφη και μυστηριώδη κοπέλα που θα του πουλήσει μια παλιά φωτογραφία του συγγραφέα. Ο Ρέι θα διαπιστώσει πολύ γρήγορα ότι το νέο του απόκτημα μπορεί να τον οδηγήσει στο πιο σπάνιο βιβλίο του Κινγκ, ένα βιβλίο-φάντασμα που τύπωσε στο Μόντρεαλ κάποιος Τζον Σούτερ αφού έκλεψε το χειρόγραφο από τον διάσημο συγγραφέα. Ο Ρέι θα μοιραστεί το μυστικό του με τον καλύτερό του φίλο και όταν πιστεύει ότι έχει βρει τον δρόμο για το βιβλίο θα συμβεί ένα απίστευτο έγκλημα. Οι δύο φίλοι, τυφλωμένοι από τη μανία του συλλέκτη, θα παρασυρθούν σ’ ένα αγωνιώδες κυνηγητό που θα τους οδηγήσει στο Λονδίνο και σ’ ένα κάστρο στη Σκωτία, στον δικό τους εφιαλτικό Μαύρο Πύργο. (Από την παρουσίαση στο οπισθόφυλλο του βιβλίου)
Το νέο αστυνομικό μυθιστόρημα του βραβευμένου συγγραφέα Δημήτρη Μαμαλούκα

 

Δημήτρης Τσουκνίδης «Η ψυχίατρος με την έκτη αίσθηση», εκδ. Αρμός, σελ. 422

Στις 14 Φεβρουαρίου, ημέρα των ερωτευμένων, η αστυνομία βρίσκει τη γνωστή ηθοποιό Στέλλα Γιαμπουρά δολοφονημένη με 14 μαχαιριές! Ο σκηνοθέτης σύντροφός της, Φοίβος Ρεντούμης, ανακρίνεται ως ο κύριος ύποπτος, αλλά το μόνο που ψελλίζει είναι: “ΝΕΦΕΛΗ ΣΤΑΗ”, δηλαδή το όνομα της ψυχιάτρου του. Θα καταφέρει η ιδιοφυής Στάη να ανακαλύψει τον δολοφόνο της Γιαμπουρά ή θα καταδικαστεί και η ίδια μαζί με τον ψυχικά ασταθή Ρεντούμη;
Ηθοποιοί, σκηνοθέτες, δημοσιογράφοι και πολιτικοί εμπλέκονται σ’ ένα θρίλερ που αποκαλύπτει τη σκοτεινή πλευρά πίσω από όσα μας κρύβουν τα λαμπερά φώτα του θεάτρου και της τηλεόρασης.
Κυριολεκτικά κάθε λεπτό γίνεται και μια καινούργια αποκάλυψη που φανερώνει πως όλοι είναι ένοχοι, αλλά μόνο ένας ο πραγματικός δολοφόνος. ΟΜΩΣ ΠΟΙΟΣ; (Από την παρουσίαση στο οπισθόφυλλο του βιβλίου)
“Ο Δημήτρης μπήκε στο στίβο του σασπένς με στόχο να μας διασκεδάσει με γρίφους. Και ο γρίφος, ο καλός γρίφος, είναι πάντα μια παραπλάνηση, μια εξαπάτηση, μια αποπλάνηση θα έλεγα. […] Ευτυχώς η νέα γενιά δεν πάσχει από τα δικά μας σύνδρομα. Αντιμετωπίζει την απόλαυση πολύ πιο απενοχοποιημένα”. (Μιχάλης Ρέππας)

 

 

Λογοτεχνία του Φανταστικού:

 

Robert A. Heinlein «Το διπλό αστέρι», εκδ. Anubis, σελ. 216

Στο βραβευμένο με Hugo best seller, ο Robert A. Heinlein μάς μεταφέρει σε ένα καταιγιστικό πολιτικό θρίλερ ανάμεσα στα αστέρια, όπου η μοίρα του κόσμου πέφτει στους ώμους ενός άσημου ηθοποιού, που θα κληθεί να δώσει την παράσταση της ζωής του…
Η ζωή του Λορέντζο Σμάιθ θα αλλάξει για πάντα, όταν από τα κακόφημα μπαρ βρεθεί στην καρδιά μιας διαπλανητικής συνωμοσίας! Όλα ξεκινούν όταν συναντά έναν διαστημικό πιλότο που του προσφέρει ένα ποτό. Πριν καν καταλάβει τι συμβαίνει, βρίσκεται στον Άρη, εμπλεκόμενος σε μια βαθιά συνωμοσία με διεθνείς συνέπειες. Του ανατίθεται μία απίστευτη αποστολή. Η αποτυχία δε σημαίνει μόνο το θάνατό του, αλλά σχεδόν σίγουρα έναν ολοκληρωτικό πλανητικό πόλεμο.
Με Το Διπλό Αστέρι, ο συγγραφέας όχι μόνο κέρδισε το πρώτο του βραβείο Hugo, αλλά και έθεσε τις βάσεις για το σύγχρονο sci-fi. Όπως και όλα τα κλασικά έργα, καταφέρνει και διατηρεί τη ζωντάνια και τη λάμψη του, παρά τα χρόνια που μας χωρίζουν από την πρώτη του έκδοση.

 

 

Harry Turtledove «Ανατροπή», τόμος Β, εκδ. Anubis, σελ. 440

H ΜΑΧΗ ΓΙΑ ΤΗ ΜΟΙΡΑ ΤΗΣ ΑΝΘΡΩΠΟΤΗΤΑΣ ΚΟΡΥΦΩΝΕΤΑΙ!
Oι ΗΠΑ είναι κομμένες στα δύο.Στην Ευρώπη, σε Ανατολή και Δύση, βρίσκονται εξωγήινες δυνάμεις που πιέζουν τα τελευταία προπύργια της ανθρωπότητας. Μόνη ελπίδα των ανθρώπων είναι να κάνουν ένα απίστευτο επιστημονικό άλμα, με όπλα τους όλα όσα έχουν μάθει από τους εχθρούς τους. Όσο ο πόλεμος προχωρά, η εξυπνάδα και η αυτοθυσία είναι τα μόνα που μπορούν να σώσουν τη Γη από έναν τόσο θανατηφόρο εχθρό, αλλά και να θέσουν σε κίνηση την εκρηκτική εκδίκηση των ανθρώπων…
Καθώς το παγκόσμιο έπος εναλλακτικής ιστορίας του Turtledove συνεχίζεται, η ανθρωπότητα γίνεται όλο και πιο επινοητική, ακόμα και όταν η απειλή γίνεται ένας ζωντανός εφιάλτης…
«O Τurtledove έχει δώσει τεράστια προσοχή στο μηχανισμό τόσο του πολέμου όσο και της Ιστορίας.»
– Publishers weekly
«Το Worldwar: Εισβολή είναι φρέσκο και τολμηρό και εισάγει το σενάριο και τους χαρακτήρες. Το Ανατροπή όμως είναι αυτό που πραγματικά απογειώνει τη σειρά.»
– Broadstreetreview.com
«Μια ιστορία γεμάτη καταιγιστική δράση και σασπένς.»
– Chicago Tribune
«Η άρτια τεχνική της αφήγησης και η βαθιά γνώση της Ιστορίας από τον Turtledove μάς διαβεβαιώνουν ότι πρόκειται για ένα ακαταμάχητο βιβλίο.»
– Booklist
«Ο Turtledove λατρεύει να πειράζει την Ιστορία και να κάνει τις δύσκολες ερωτήσεις που όλοι μας σκεφτόμαστε.»
– Locus magazine

 

Ρ. Λ. Λαφίβερς «Η Θεοδοσία και το σκήπτρο του Όσιρι», εικονογράφηση: Γιόκο Τανάκα, Μετάφραση: Αθηνά Σαράφη, εκδ. Anubis

Το δεύτερο βιβλίο της συναρπαστικής σειράς της Ρ.Λ. Λαφίβερς, που ενέπνευσε την υπερπαραγωγή του HBO Max!Όταν δεκάδες μούμιες εξαφανίζονται σε όλο το Λονδίνο και εμφανίζονται στο Μουσείο Θρύλων και Αρχαιοτήτων, η Θεοδοσία συνειδητοποιεί ότι τα πράγματα έχουν βγει εκτός ελέγχου. Οι υποψίες της Αστυνομίας πέφτουν στον πατέρα της και η Θεοδοσία προσπαθεί να τον βοηθήσει για να μην οδηγηθεί στη φυλακή. Σύντομα η ζωή της γίνεται αρκετά δύσκολη. Έχει να λύσει το θέμα με τις μούμιες, να αποκαλύψει τι σχεδιάζουν τα Ερπετά του Χάους και ταυτόχρονα να αποφύγει μια σειρά από ενοχλητικές γκουβερνάντες. Και σαν να μην έφταναν όλα αυτά, ένας από τους ελάχιστους φίλους και συμμάχους της φαίνεται πως επίσης κρύβει κάτι!

 

 

 

Δοκίμια:

 

Θανάσης Θ. Νιάρχος «Κατά Μέτωπο», πρόλογος: ΝίκοςΚαρούζος, επίλογος: Ανδρέας Καραντώνης, εκδ. Μετρονόμος, σελ. 230

Ο Θανάσης Θ. Νιάρχος, ποιητής και δοκιμιογράφος αυθεντικής ευαισθησίας ανάμεσα στους πολύ νεότερους, διακρίνεται δημιουργικά για κάποια σπάνια πνευματικότητα, οργανωμένη ειρηνικά μέσα στη σκέψη του και μέσα στο αίσθημά του, διαλεκτική και γιομάτη ζωντανό σέβας προς τις διαιώνιες σημασίες της υπάρξεως, χωρίς όμως, και πολύ σωστά, να χάνει απ’ το ξεκάθαρο οπτικό του πεδίο τα σύγχρονα σχήματα ζωής και περιπλοκότητας. Είναι ένας στοχαστής της εποχής του· δεν κάνει κακές παραχωρήσεις στα περασμένα, μα ούτε την αφιερώνει τούτη την ανοικονόμητη εποχή μας σε κανένα νόημα στεγανότητας ή δογματικής αυτοτέλειας· γνωρίζει να πιάνεται απ’ τις πηγές, να αναπνέει στις διαχρονικές ουσίες της υπαρκτικής μας προβληματικής, έχει βαθειάν επίγνωση του γεγονότος ρίζα. (Από τον πρόλογο του Νίκου Δ. Καρούζου)

 

 

 

Βιογραφία- Μαρτυρίες:

 

Στάθης Λιβαθινός «Τρεις εποχές» Αυτοβιογραφικές σημειώσεις ενός σκηνοθέτη του θεάτρου, εκδ. Πατάκη, σελ. 576

Εν είδει ηµερολογιακών καταγραφών, ο Στάθης Λιβαθινός γράφει για τη ζωή του. Για την «προετοιµασία», το πώς ένα παιδί που µεγαλώνει στα Εξάρχεια τις δεκαετίες του ’60 και του ’70 προσανατολίζεται προς την τέχνη. Για τη «µαθητεία», τα χρόνια των σπουδών του στη Μόσχα πλάι σε δασκάλους-επιγόνους του Στανισλάφσκι που σηµάδεψαν την ιστορία του σύγχρονου θεάτρου. Για την επιστροφή του στην Ελλάδα και την «πράξη» –την επίµονη, ενίοτε και αγωνιώδη προσπάθεια να είναι κάθε παράσταση η κορύφωση µιας συλλογικής διαδικασίας–, για τους ανθρώπους που τον καθόρισαν. «Τρεις εποχές» οι οποίες, παράλληλα, µιλούν για την εξέλιξη κάθε καλλιτέχνη και την, αναπόφευκτη, διαχείριση της µαταιοδοξίας. Μιλώντας για συγκεκριµένες παραστάσεις του, που έχουν ήδη αφήσει το ίχνος τους στη νεοελληνική παραστασιολογία, ο Λιβαθινός καταθέτει το απόσταγµα της εµπειρίας του καλύπτοντας ένα ευρύ πεδίο ζητηµάτων, από τη σχέση σκηνοθέτη-ηθοποιού και την αναζήτηση του «θέµατος», έως τις ακροάσεις, τον αυτοσχεδιασµό, τη σκηνογραφία και τους θεατρικούς φωτισµούς, από την ηθική στο θέατρο έως τις απαιτήσεις του κοινού, και από το εγχείρηµα της Πειραµατικής Σκηνής το 2005 έως το όραµα για το Εθνικό Θέατρο και τη Σχολή του. «Πώς συντηρείται η µνήµη; Πώς επιλέγει τι κρατάει και τι πετάει; Καίρια ερωτήµατα για µένα, µα παραµένουν αναπάντητα. Μ’ αυτές τις σηµειώσεις θέλησα να τιµήσω τις στιγµές που µου χαρίστηκαν ως τώρα, όπως κι αυτούς που µου τις χάρισαν, που µε αγάπησαν, µε καθοδήγησαν ή µε τιµώρησαν –συνήθως για καλό σκοπό–, όσο κι αυτούς που µου συµπαραστάθηκαν, µε πίστεψαν και µε συντρόφευσαν… Παραδείγµατα προς µίµηση δεν υπάρχουν, κι ας λένε. Ο καθένας µας είναι και ο δρόµος του. Αν όµως βρισκόταν κάτι σε όλα αυτά που θα µπορούσε να κεντρίσει έναν νέο καλλιτέχνη για να πιάσει ένα νήµα χωρίς να φοβηθεί, και µε όποιο τίµηµα να τολµήσει να κάνει τα δικά του λάθη, θα ήταν για µένα µια ευεργετική και σωτήρια έκβαση…» Στ. Λ.

 

 

Βιβλία για παιδιά:

 

Βαγγέλης Ηλιόπουλος «Οικογένεια είμαστε», Εικονογράφηση: Κιάρα Φεντέλε, εκδ. Πατάκη, σελ. 28

Ο Μελής θέλει να αποκτήσει τα δικά του ανθρωπάκια.
Του αρέσει να πλάθει ιστορίες μαζί τους.
Δε θέλει ένα ανθρωπάκι μοναχό. Θέλει μια οικογένεια.
Όμως να διαλέξει; Ρωτάει και σιγά σιγά ανακαλύπτει πως μπορεί να γίνει αυτός οικογένειάς τους.
Χαρίζει στα ανθρωπάκια του αυτό που έχει ο ίδιος ανάγκη: μια οικογένεια. (Από την παρουσίαση στο οπισθόφυλλο του βιβλίου)

 

 

Muzo (κείμενο- εικονογράφηση) «Τα βάσανα του ΤΕΟ και της Λέας» «Δεν μ’ αρέσουν τα λαχανικά» «Έχω έναν αγαπημένο!» «Δεν μ’ αρέσει το σχολείο!» «Έχω κόλλημα με τις οθόνες!», Μετάφραση: Νατάσα Παπαδοπούλου, εκδ. Gema, σελ. 40

Κυκλοφόρησαν από τις εκδόσεις Gema τα τέσσερα νέα παιδικά βιβλία της σειράς «Τα βάσανα του Τεό και της Λέας». Διασκεδαστικά και χρήσιμα κόμικς, βασισμένα στην καθημερινότητα των παιδιών, που τα βοηθάνε να κατανοήσουν τα συναισθήματά τους. Τι λέει ο Δόκτωρ Μιζό στο παιδί που δεν του αρέσουν τα λαχανικά ή δεν θέλει να πάει στο σχολείο; Σε αυτό το παιδί που δεν ξεκολλάει από τις οθόνες και στο κορίτσι που αγαπάει πρώτη φορά; Ο Δόκτωρ Μιζό δίνει κάποιες απαντήσεις με διακριτικότητα και χιούμορ.

Στην ίδια σειρά κυκλοφορούν ήδη και τα βιβλία: «Βαριέμαι, δεν ξέρω τι να κάνω…», «Είμαι ζηλιαρόγατος!», «Είμαι λίγο ντροπαλή…» και «Θα θυμώνω όσο θέλω!».

 

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Back to Top