Fractal

✩ Η Βασιλική Γιαννακοπούλου στο Εργαστήρι του θεατρικού συγγραφέα

 

 

 

 

«Γονίδια» (✔ Διαβάστε ελεύθερα το θεατρικό έργο)

 

Ευτυχές το γεγονός ότι γεννήθηκα και μεγάλωσα μέσα σε ένα περιβάλλον καλλιτεχνικό και πνευματικό. Ήδη πριν τα 15 μου, είχα βρει, στην ανάγνωση βιβλίων και στην συγγραφή διηγημάτων και ποιημάτων, ένα λυτρωτικό αδιέξοδο, για ότι μπορεί να βασανίζει ένα παιδί στην εφηβεία του. Στην ίδια ηλικία αποφάσισα ότι θα σπούδαζα, για να μάθω την τέχνη του θεάτρου πιο εμπεριστατωμένα και ακαδημαϊκά.

Παρότι διαβάζω κατεξοχήν θεατρικά έργα, κατά την διάρκεια των σπουδών, η πρώτη επαφή με την συγγραφή θεατρικού έργου ήταν το 2016. Μια διασκευή τεσσάρων ταινιών του κλασικού Ιταλικού κινηματογράφου. Η διαδικασία μη φορμαλιστική και με έντονο το βιωματικό στοιχείο όπως και ο τίτλος «Il ricordi di una vita».

Δυο καινούργιες απόπειρες το 2019. Η μια αποτυχημένη αφήνοντας στην μέση ένα παιδικό θεατρικό έργο. Η άλλη επιτυχημένη, φέροντας το όνομα «Ένας παράλληλος κόσμος». Η διαδικασίας δημιουργίας σχεδόν η ίδια. Εβδομαδιαίες συναντήσεις με μια ομάδα εφήβων και η συγγραφή του έργου προχωρούσε με τις εμπειρίες και τις ιδέες με τις οποίες συνέβαλε ο καθένας.

Έπειτα από αυτές τις απόπειρες αντιλαμβάνομαι πλήρως, ότι οποιοδήποτε κανόνα και αν ακολουθήσω στην συγγραφή ενός έργου, αργά ή γρήγορα θα τον σπάσω ή θα τον τροποποιήσω. Και αυτό γιατί, το υποσυνείδητο πολλές φορές, οδηγεί σε δρόμους διαφορετικούς από αυτούς που είχες οργανώσει να διαβείς. Κάτι τέτοιο βέβαια μπορεί να απόβει μοιραίο και να καταστρέψει ένα έργο, είτε αφήνοντας το, ημιτελές, είτε γιατί μπορεί να είναι κακογραμμένο (με την έννοια της πολυπλοκότητας ή της πολυλογίας).

Είναι σπουδαία πράξη, τα γραφόμενα να πηγάζουν από την ψυχή ενός συγγραφέα. Να απελευθερώνονται οι ήρωες στην φαντασία του και το έργο να ακολουθεί το δικό του δρόμο. Παρόλα αυτά, κάτι τέτοιο ενέχει κινδύνους. Για να χαλιναγωγήσω αυτή μου την τάση αλλά και για να γνωρίσω καλύτερα τον κόσμο της συγγραφής, αποφάσισα να μαθητεύσω στην Σχολή Πυροδότησης Θεατρικής Συγγραφής του Θεάτρου Πορεία. Κατά τη διετή φοίτηση οι δυο εξαιρετικοί καθηγητές, Βαγγέλης Χατζιγιαννίδης και Θανάσης Τριαρίδης, με βοήθησαν, εκτός των άλλων, στο πώς να τιθασεύω τον αυθορμητισμό μου, όταν αυτός απειλούσε το έργο. Κατά την διάρκεια της σχολής παρήγαγα τέσσερα έργα. Όλα έχουν γραφτεί ακροβατώντας μεταξύ μιας αυτόματης- αυθόρμητης γραφής και της ανάγκης για μια φόρμα- δομή στην οποία θα πατάει το κείμενο.

Το έργο «Γονίδια» γράφτηκε, ικανοποιώντας την ¨φωνή στο κεφάλι¨. Γράφτηκε συνειδητώς βιωματικά. Έχοντας παρατηρήσει, την διαρκώς αυξανόμενη προσπάθεια των ανθρώπων για ίσα δικαιώματα, είτε μεταξύ των δυο φύλων, είτε διαφόρων κοινωνικών ομάδων, την δυσκολία σύναψης ουσιωδών διαπροσωπικών σχέσεων, την ανάγκη για αυτοπροσδιορισμό, το ζήτημα της ταυτότητας φύλου. Γράφτηκε για να τονίσει το κοινότοπο και την σημαντικότητά του, σε ένα κόσμο που το εξεζητημένο έχει γίνει αυτοσκοπός. Για να τονίσει ότι το ¨διαφορετικό¨ υπάρχει μόνο για αυτούς που δεν έχουν βρει την θέση τους στον κόσμο, που πασχίζουν να αποκτήσουν μια ψευδή ταυτότητα για να ικανοποιήσουν το αυτάρεσκο- ναρκισσιστικό «εγώ» και να ορίσουν τον εαυτό τους μέσα σε στεγανά.

Ο Φίλιπ και ο Έκτωρ είναι ζευγάρι. Αποφασίζουν ότι θέλουν να κάνουν οικογένεια και να αποκτήσουν ένα παιδί. Βλέποντας ο καθένας το θέμα από την δική του σκοπιά, δεν αργούν να έρθουν σε ρήξη.

Είναι ξεκάθαρα, ένα έργο χαρακτήρων. Που προσπαθεί να ρίξει φως στις πολύπλοκες πλευρές της ψυχοσύνθεσης των ανθρώπων. Η θεματική του μπορεί να ιντριγκάρει όμως το περιεχόμενο είναι μια απλή ιστορία αγάπης. Και ο σκοπός που αυτή η ιστορία λέγεται, είναι για να δείξει το αυτονόητο. Τίποτα δεν πρέπει να θεωρείται μη φυσιολογικό. Ιδιαίτερα όταν το κίνητρο μιας, οποιαδήποτε, πράξης διέπεται από αγάπη.

 

 

 

Βιογραφικό

Η Βασιλική Γιαννακοπούλου γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Αμαλιάδα. Είναι απόφοιτη του τμήματος Θεατρικών Σπουδών του Ε.Κ.Π.Α και της Σχολής Πυροδότησης Θεατρικής Συγγραφής του Θεάτρου Πορεία. Εργάζεται ως θεατρολόγος σε ανεξάρτητες θεατρικές ομάδες. Έχει εργασθεί στο Θέατρο Τέχνης Κάρολος Κουν καθώς και στα φεστιβάλ κινηματογράφου,της Θεσσαλονίκης και της Ολυμπίας. Ως θεατρολόγος συνεργάστηκε με το Μουσικό Σχολείο Λαμίας διασκευάζοντας ταινίες του Ιταλικού κινηματογράφου, σε θεατρικά κείμενα. Επίσης έχει συγγράψει δυο θεατρικά έργα για τις ανάγκες ανεξάρτητων θεατρικών ομάδων.

 

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Back to Top