Fractal

✩ Νέες εκδόσεις: 12 καινούργια βιβλία

Επιμέλεια: Ελένη Γκίκα //

 

 

 

 

Ελληνική πεζογραφία:

 

Εύα Μ. Μαθιουδάκη «Σώμα ερωτικό» Η ιστορία μιας μεταφράστριας, εκδ. Καστανιώτη, σελ. 192

Η ιστορία μιας μεταφράστριας στα όρια πραγματικού και μυθοπλασίας. Ένα ελάχιστα φωτισμένο πρόσωπο των ελληνικών γραμμάτων, η Στέλλα Κ., μια καλοαναθρεμμένη κόρη, μια τολμηρή γυναίκα που διεκδικεί την αγάπη και σε αντίξοους καιρούς καταφέρνει ν’ αποκτήσει ξεχωριστή υπόσταση. Ένα πνεύμα ελεύθερο και αλέγκρο με πάθος για τη ζωή, με πάθος για τις λέξεις, το σκοτεινό πηγάδι τους, την ξαστεριά τους.
Από τα Χανιά των αρχών του 20ού αιώνα στο Παρίσι του Μεσοπολέμου και από εκεί στην κατοχική και μεταπολεμική Ελλάδα. Μια νουβέλα που ξεπερνά τα όρια του προσωπικού αναπλάθοντας τη μοίρα των πολλών και χαρτογραφώντας την ιστορία της πνευματικής περιπέτειας που είναι κοινή, πανανθρώπινη, μια ζεστή φωτιά για όλους.
Από τον μεγάλο έξω κόσμο στον βαθύ μέσα κόσμο των βιβλίων, των σπουδαίων έργων της παγκόσμιας λογοτεχνίας, που διαμόρφωσαν τις μεταπολεμικές γενιές συντηρώντας το όραμα για ένα καλύτερο αύριο. (Από την παρουσίαση στο οπισθόφυλλο του βιβλίου)

 

Ελένη Πριοβόλου «Βαθύ το σκοτάδι πριν την αυγή», εκδ. Καστανιώτη, σελ. 418

Το φως του Διαφωτισμού βρίσκει την Ελλάδα μέσα στο σκοτάδι της οθωμανικής σκλαβιάς. Τα χρόνια αυτά, στην Ακαρνανία, γεννιέται και ανδρώνεται ο Χριστόδουλος Παμπλέκης. Ορφανός από μάνα και σημαδεμένος από την ευλογιά, βρίσκει διέξοδο στα γράμματα, στο ναρθηκοσχολείο ενός μοναστηριού.
Ο πατέρας, επικηρυγμένος κλεφταρματολός, ύστερα από σύγκρουση με τουρκικό σώμα, αναγκάζεται να τον πάρει μαζί του και να φύγουν μακριά από τον τόπο τους, σε μια περιπλάνηση στα βουνά.
Εκεί πέφτουν σε παγίδα και συλλαμβάνονται. Το παιδί γίνεται μάρτυρας της θανάτωσης του πατέρα του, ενώ το ίδιο σέρνεται στο σκλαβοπάζαρο. Η τύχη το ρίχνει στα χέρια ενός γραικού άρχοντα και η ζωή του αλλάζει για πάντα.
Από το Ξηρόμερο, το Λιτόχωρο, τη Ραψάνη και τα Βρανιανά, έως την Αθωνιάδα Ακαδημία, τη Βενετία, τη Βιέννη και τη Λειψία, ο Χριστόδουλος θα εξελιχθεί σε κορυφαίο δάσκαλο του Νεοελληνικού Διαφωτισμού, θα συγκρουστεί με το καθεστώς της θεοκρατίας, θα διωχθεί και θα αφοριστεί.
Ένα μυθιστόρημα για την αναζήτηση της ατομικής ελευθερίας και συνάμα μια ανθρώπινη τραγωδία, την εποχή που ο Ρωμιός αγκομαχούσε υπό το βάρος του οθωμανικού ζυγού, ενώ στην Ευρώπη ο κόσμος είχε αρχίσει να μεταμορφώνεται. (Από την παρουσίαση στο οπισθόφυλλο του βιβλίου)

 

Πολυξένη Βελένη «Το ζαρκάδι του Ολύμπου», εκδ. Καστανιώτη, σελ. 434

Μια οικογένεια στη δίνη των γεγονότων του 20ού αιώνα. Ο πατέρας, ο γιος, η εγγονή ακολουθούν το πεπρωμένο τους μέσα από το ξαναμοίρασμα του κόσμου. Η ανταλλαγή τούς ξεριζώνει από την Ανατολική Θράκη και τους οδηγεί στη Θεσσαλονίκη που, μόλις προσαρτημένη στο ελληνικό κράτος, εμπλέκεται στον Μεγάλο Πόλεμο. Το οικονομικό κραχ του μεσοπολέμου ταλανίζει τη χώρα και η πόλη ξαναγίνεται έρμαιο των συγκυριών.
Β’ παγκόσμιος πόλεμος, αλβανικό μέτωπο, γερμανική κατοχή, Εθνική Αντίσταση. Ο γιος της οικογένειας εμπλέκεται στον αγώνα πληρώνοντας ακριβά το τίμημα. Μετά την απελευθέρωση, ο Εμφύλιος χαράζει διαφορετικούς δρόμους για πολλούς. Η Ελλάδα, η Θεσσαλονίκη, η οικογένεια για άλλη μία φορά αλλάζουν μορφή. Η δικτατορία, η μεταπολίτευση, το νέο πρόσωπο του τόπου με τη δημοκρατική αλλαγή.
Αναπάντεχη αποκάλυψη στο τέλος φέρνει την εγγονή αντιμέτωπη με την ειρωνεία της μοίρας.
Όλα ξαναγράφονται θαρρετά, ανοικτά, έντιμα, χωρίς κρυμμένα μυστικά ή ξεχασμένες αλήθειες. Τα γεγονότα, τα επεισόδια, τα πρόσωπα είναι αληθινά, όσο αληθινό είναι το σκοτάδι ή το φως που κρύβουμε μέσα μας. (Από τον εκδότη)

 

Κωνσταντίνος Μουσούλης «Το προφίλ της Αν- Μαρί», εκδ. Καστανιώτη, σελ. 243

Η Αν-Μαρί είναι ένα κορίτσι της διπλανής πόρτας. Ζει στο Λος Άντζελες, την καρδιά της βιομηχανίας του θεάματος. Ονειρεύεται να δραπετεύσει από τη βαρετή καθημερινότητά της και να γίνει διάσημη με τη βοήθεια του διαδικτύου. Έτσι, δημιουργεί ένα προφίλ στο WatchMe, την πλατφόρμα που κυριαρχεί στα κοινωνικά δίκτυα σε όλο τον κόσμο. Η Αν-Μαρί θα δει το όνειρό της να γίνεται πραγματικότητα όταν τραβά την προσοχή του δημιουργού του WatchMe, ενός μυστηριώδους άντρα ονόματι Ντέιβιντ Γκράαμ. Δεν θα αργήσει όμως να συνειδητοποιήσει ότι όσο η ψηφιακή εικόνα της πλησιάζει την τελειότητα τόσο η πραγματική εικόνα της αλλοιώνεται, με έναν τρόπο που ξεπερνά την ανθρώπινη φαντασία…
Ένα ψυχολογικό θρίλερ για τον ναρκισσισμό, τη ματαιοδοξία και τον εθισμό στα κοινωνικά δίκτυα. (Από τον εκδότη)

 

 

Γιώργος Κλεφτογιώργος «Περιμένοντας τους γύπες», εκδ. Καστανιώτη, σελ. 262

Υπάρχουν πράγματι πεινασμένα παιδιά στην Αφρική; Και αν όχι, τι θα έκαναν οι ευεργέτες τους χωρίς αυτά; Ποιοι είναι οι γύπες και ποιοι οι άγιοι; Αλλάζει βούλες η καμηλοπάρδαλη; Κλαίει ο ταύρος για τον ταυρομάχο; Μέχρι πού μπορεί να φτάσει κάποιος για έναν έρωτα; Και τι θα ήταν έτοιμος να θυσιάσει; Είναι ίδιος ο έρωτας στις Βρυξέλλες και στη Μοζαμβίκη; Και πότε σου φαίνεται πιο δυνατός: όταν τον γνωρίζεις για πρώτη φορά ή όταν απαρνιέσαι όσους γνώρισες ως τώρα; Μπορεί να γίνει πιο καυτός κι απ’ το καμίνι της ερήμου; Υπάρχουν άραγε απαντήσεις για όλα αυτά; Και τελικά μας είναι απαραίτητες; Η ιστορία μιας ευρωβουλεύτριας κι ενός ορθόδοξου επισκόπου με φόντο μια φιλανθρωπική αποστολή στην Αφρική, μέσα από μια συναρπαστική, τρυφερή και χιουμοριστική αφήγηση, που δεν επιδιώκει να δώσει απαντήσεις αλλά να φωτίσει μια άλλη πλευρά της ζωής, παράξενη και γοητευτική, στα γνώριμα μονοπάτια του “μαγικού ρεαλισμού” που μας έχει συνηθίσει ο συγγραφέας. (Από τον εκδότη)

 

Κωνσταντίνος Δομηνίκ «Κακό ανήλιο», εκδ. Ίκαρος, σελ. 88

«[…] Και με μια κεραυνοβόλα κίνηση χιμάει και καρφώνει τη γροθιά του μέσα, ολόβαθα, στο στήθος του Μανώλη – το σκίζει, το διατρυπάει όλο, πέρα γιο πέρα, βγάζοντας έπειτα μέσ’ από την πληγή, αντί για μια θνητή καρδιά, ένα μικρό, τοιμπλιασμένο αηδόνι.»
Δώδεκα μικρές ιστορίες στοιχειωμένες από μορφές και όντα του θρύλου και της φαντασίας που ισορροπούν με μακάβρια χάρη μεταξύ ονείρου και πραγματικότητας, λάμψης και σκοτεινιάς, λύτρωσης κι απελπισίας. Ένας εντυπωσιακά αλλόκοτος κόσμος γεμάτος πλάσματα της «άλλης» μεριάς, δημιουργήματα μιας φύσης σκοτεινής και παράλογης που συναντιούνται και αλληλοεπιδρούν με καθημερινούς ανθρώπους προκαλώντας άλλοτε συνταρακτικές καταστροφές κι άλλοτε παρήγορα θαύματα. (Από την παρουσίαση στο οπισθόφυλλο του βιβλίου)

 

 

Ξένη πεζογραφία:

 

Marquis de Sade «Οι εκατόν είκοσι ημέρες των Σοδόμων ή Το σχολείο της ελευθεριότητας», Μετάφραση: Ρίτα Κολαίτη, εκδ. Gurenberg, σελ. 648

Μιαρό, βέβηλο, σαγηνευτικό και επαναστατικό. Το ακραίο ερωτογράφημα του «θεϊκού μαρκησίου», γραμμένο στα χρόνια της Γαλλικής Επανάστασης ήταν αγαπημένο έργο φιλοσόφων και λογοτεχνών. Η κυκλοφορία του είχε απαγορευθεί για δεκαετίες. Το πιο βέβηλο και προκλητικό βιβλίο που γράφτηκε ποτέ σε νέα ελληνική μετάφραση, 120 χρόνια μετά την πρώτη του έκδοση!
Ένας αριστοκράτης, ένας επίσκοπος, ένας δικαστικής και ένας δημοσιώνης αποσύρονται σε έναν απομονωμένο πύργο κάπου στη Γαλλία και αναζητούν, με κάθε τρόπο, την απόλυτη σεξουαλική ικανοποίηση. Μαζί τους οκτώ παιδίσκες και οκτώ αγόρια που έχουν απαχθεί ειδικά για την περίσταση, υπηρέτες, και τέσσερις ηλικιωμένες πόρνες που αφηγούνται με την παραμικρή λεπτομέρεια ποικίλες ιστορίες με σεξουαλικές πρακτικές κάθε είδους. (Από τον εκδότη)

 

 

 

Cara Hoffman «Οι κράχτες», Μετάφραση: Παναγιώτης Κεχαγιάς, εκδ. Gutenberg, σελ. 288

Αθήνα, 1988: Ένα ζευγάρι Άγγλων, ο μαύρος ποιητής και μποξέρ Μάιλο και ο λευκός αλκοολικός Τζάσπερς, για να εξασφαλίσουν δωρεάν διαμονή σ’ ένα φθηνό ξενοδοχείο κοντά στον σταθμό Λαρίσης και λίγα χρήματα για τα ποτά τους, κάνουν τους κράχτες με στόχο να προσελκύσουν τουρίστες στο ξενοδοχείο. Η γνωριμία τους με την Αμερικανίδα Μπράιντι θα αλλάξει τη ζωή και των τριών για πάντα. (Από την παρουσίαση στο οπισθόφυλλο του βιβλίου)
«Νεανικές φιλίες και η παρατεταμένη ηχώ τους στον χρόνο» (Newsweek). Μια ιστορία επιβίωσης, «όμορφη και πρωτότυπη» (Kirkus Reviews), φτιαγμένη από μια συγγραφέα που «γράφει σαν να διηγείται ένα συναισθηματικά φορτισμένο όνειρο» (The Wall Street Journal).

 

 

 

Ποίηση:

 

Pablo Neruda «Δελτία από τη Μαυρόνησο», Μετάφραση: Γιώργος Κεντρωτής, εκδ. Gutenberg, σελ. 288

Η Μαυρόνησος δεν είναι άλλη από την περιώνυμη Ίσλα Νέγρα: το χιλιανό ορμητήριο του Πάμπλο Νερούδα για ολόκληρο τον κόσμο, αλλά και το καταφύγιό του όποτε επέστρεφε στην πατρίδα του. Στο ανά χείρας βιβλίο συντίθενται τα λυρικά του απομνημονεύματα: γεγονότα, βιοτικές καταστάσεις, πολιτική δράση, ιδεολογικές εμπεδώσεις, ταξίδια σε όλο τον κόσμο και έρωτες, αλλά και ποιητικές αποκρυσταλλώσεις παρουσιάζονται σε πέντε ενότητες ένστιχων δημιουργιών. Το βιβλίο αυτό είναι ο ποιητικός προπομπός και συνάμα ο αγγελιαφόρος των απομνημονευμάτων του που κυκλοφορούν επίσης από τις εκδόσεις μας με τίτλο Τη ζωή μου, ομολογώ, την έζησα. (Από τον εκδότη)

 

 

 

Δημήτρης Μουζάκης «Ταραήλ», εκδ. Gutenberg, σελ. 88

ΤΑΞΙΔΙ ΣΤΟ ΝΕΡΟ

Από το νερό που περιέχεται στο δάκρυ
φτιάχτηκαν οι θάλασσες·
πάνω σ’ αυτές ταξίδεψαν δένδρα με πανιά
μα και μεταλλικά θηρία που βυθίστηκαν
ως τους πάτους.
Πότε με άνεμο και πότε με πετρέλαιο
κοπιάσαμε να ταξιδέψουμε ματαίως.
Μέσα στον ύπνο σαλεύουν τα όνειρά μας
μέσα στο χώμα μας σαλεύει το σκουλήκι.
[Από τον εκδότη]

 

 

Βιβλία για παιδιά:

 

Ευτυχία Γιαννάκη «Το Πειρατικό Πιτς Radio», Εικόνες: Σοφία Τουλιάτου, εκδ. Ίκαρος, σελ.36, από τη σειρά «Πιτσιμπουίνσι: Τα πρώτα μου μυστήρια», σελ. 32

Το Πίτσι Πίτσου, το νησί των Πιτσιμπουίνων, είναι το πιο ασφαλές, αλλά και το πιο μυστήριο νησί στον κόσμο.
Την ημέρα του μεγάλου πρωταθλήματος μπουρμπουλήθρας, ένας δυνατός ήχος σπάει τα τζάμια και διακόπτει την απονομή των βραβείων. Ο Μικρός Μπλε, ο μοναδικός ντετέκτιβ του νησιού, βρίσκεται μαζί με την παρέα του αντιμέτωπος με το τρομακτικότερο μυστήριο της καριέρας του: Σημειώματα με αλλόκοτα στιχάκια, ανεξήγητα ίχνη και κραυγές άγριων ζώων αναστατώνουν όλο το νησί.
Σύντομα τα Πιτσιμπουίνια θα διαπιστώσουν ότι για να βρουν τον ένοχο χρειάζεται να διασχίσουν την καρδιά της ζούγκλας και να σκαρφαλώσουν στις παγωμένες κορυφές των Πιτσάλπεων, έχοντας ανοιχτά όχι μόνο τα μάτια τους, αλλά και τα αυτιά τους. (Από την παρουσίαση στο οπισθόφυλλο του βιβλίου)

 

Αναστασία Σταματοπούλου «Ραγίσματα», εικονογράφηση: Βασίλης Κουτσογιάννης, εκδ. Καστανιώτη, σελ. 40

Εγώ ήμουν ο θόρυβος στη γαλήνη.
Πάντοτε ήμουν.
Ο Κυνηγός φταίει για όλα.
Εγώ φταίω για όλα.
Τελικά όμως ποιος φταίει;
Δεν ξέρω. (Από την παρουσίαση στο οπισθόφυλλο του βιβλίου)

 

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Back to Top