Fractal

✔ Ανδρονίκη Αβδελιώτη: «Οι αγριότητες της ζωής σε κάνουν άγριο»

Συνέντευξη στην Ελένη Αναγνωστοπούλου //

 

 

Ε.Α: Βρίσκομαι στο φουαγιέ του θεάτρου εδώ στο Αγγέλων Βήμα, στο κόσμημα πολιτισμού της οδού Σατωβριάνδου. Κοντά μου έχω την Ανδρονίκη Αβδελιώτη που πρωταγωνιστεί και σκηνοθετεί την παράσταση με τίτλο: «Αδερφές Παπέν». Καλησπέρα κυρία Αβδελιώτη, σας καλωσορίζω στο Fractal.

Α.Α: Να είστε καλά, καλώς σας βρήκα.

 

Ε.Α: Ποια ήταν η αφορμή για να ασχοληθείτε με την ιστορία των αδερφών Παπέν;

Α.Α: Η Μαίρη Άσπρου που παίζει στην παράσταση, είχε διαβάσει για αυτή την ιστορία, είχε βρει κάποια στοιχεία στο διαδίκτυο και έτσι, με κάλεσε πριν από ενάμιση χρόνο και μου πρότεινε λόγω του ενδιαφέροντος του θέματος, να το θεατροποιήσουμε. Ξεκινήσαμε πριν από 7-8 μήνες περίπου να διαβάζουμε αυτή την ιστορία.

 

Ε.Α: Ποιο είναι το σημείο εστίασης του ενδιαφέροντος σας όσον αφορά το έγκλημα που διέπραξαν οι αδερφές Παπέν;

Α.Α: Με ενδιέφερε πρώτα απ’ όλα να καταλάβω το πώς ζούσαν αυτές οι δύο γυναίκες, πως είχαν ανατραφεί, αν και που είχαν σπουδάσει. Πάντα ένα γεγονός είναι ένα γεγονός, αυτό δεν αλλάζει. Έψαξα πίσω από το γεγονός, πίσω από το έγκλημα ούτως ώστε να δω, τι τις ώθησε να φτάσουν μέχρι εκεί, ποια ήταν η ζωή τους μέχρι εκείνη τη στιγμή που μετά άλλαξε ριζικά.

 

Ε.Α: Ποιο πιστεύετε ότι ήταν το κίνητρο που τις ώθησε να διαπράξουν το αποτρόπαιο;

Α.Α: Μέσα από την έρευνα, βρήκαμε ότι κατά πάσα πιθανότητα τις έπιασαν στο κρεβάτι. Οι δύο αδερφές είχαν μια αιμομικτική σχέση. Λένε ότι πιθανότατα τις βρήκε η κυρία τους και η κόρη της, οπότε αυτό που έκαναν αυτομάτως ήταν να αφαιρέσουν τους οφθαλμούς που είδαν το γεγονός και κατόπιν συνεχίστηκε όλη αυτή η αγριότητα. Βέβαια, θα μπορούσαν να το είχαν αντιμετωπίσει διαφορετικά. Θεωρώ ότι για να φτάσει ένας άνθρωπος στο έσχατο σημείο, έχει παίξει καθοριστικό ρόλο το παρελθόν του. Η αιμομικτική σχέση της Κριστίν με τη Λέα προκύπτει από αυτή την καταπίεση. Οι δύο γυναίκες ζούσαν στο κλειστό περιβάλλον όπου είχαν μόνο η μια την άλλη. Δεν είχαν φίλους, δεν είχαν ανθρώπους να συναναστραφούν.

 

Ε.Α: Έχοντας μελετήσει την ιστορία τους, βρήκα το εξής: η Κριστίν ενδεχομένως είχε πρόβλημα με το δικηγόρο, τον κύριο Λανσελέν. Παρ’ όλα αυτά δεν κατονομάζεται επακριβώς ότι όντως η Κριστίν και η Λέα είχαν αιμομικτική σχέση, εμείς συνάγουμε αυτό το συμπέρασμα.

Α.Α: Απόλυτα βέβαιοι δεν είμαστε. Ένας δημοσιογράφος  ο οποίος έψαχνε στοιχεία που αφορούσαν τη συγκεκριμένη υπόθεση, ισχυρίστηκε ότι βρήκε τη Λέα εν ζωή.  Η Λέα αφότου αποφυλακίστηκε, δεν μπορούσε να σταθεί πουθενά, είχε αλλάξει ταυτότητα και λέγεται ότι είχε φτιάξει έναν ψεύτικο τάφο. Πράγματι, μετά το έγκλημα, εκείνες καθάρισαν τα πάντα και κλείστηκαν στο δωμάτιο τους. Η αστυνομία όταν έφτασε στο σπίτι, τις βρήκε γυμνές στο κρεβάτι αγκαλιά.  Αυτό είναι ένα στοιχείο το οποίο μας πιστοποιεί ότι εκείνες επανέλαβαν αυτό που αρχικά είχαν κάνει.

 

Ε.Α: Εντέλει, ένας άνθρωπος γεννιέται ή γίνεται στην πορεία κακός;

Α.Α: Γίνεται. Νομίζω ότι κανένας άνθρωπος δεν είναι κακός. Παίζει σημαντικό ρόλο ο τρόπος που μεγαλώνει. Οι αγριότητες της ζωής σε κάνουν άγριο.

 

Ε.Α: Υποδύεστε τη Λέα Παπέν, μια γυναίκα εύθραυστη και υποκινούμενη ως προσωπικότητα. Πώς την προσεγγίσατε ερμηνευτικά;

Α.Α: Έμεινα πάρα πολύ στα στοιχεία τα οποία είχαμε για την ιστορία. Θεωρητικά, αυτό το κορίτσι είχε μεγαλώσει με αγάπη, είχε βεβαίως βιώσει την εγκατάλειψη της μαμάς της όταν ήταν μωρό, ακόμα και αυτό το κουβαλάει υποσυνείδητα. Μεγάλωσε μέχρι τα 12 της χρόνια με στοργή και αγάπη όπου αυτό κόπηκε απότομα γιατί η μητέρα της την πήρε από τη θεία της που ως τότε είχε αναλάβει την ανατροφή της. Ο μόνος άνθρωπος που εμπιστευόταν η Λέα ήταν η Κριστίν. Την Κριστίν την έβλεπε  και σαν μαμά και σαν οικογένεια πλέον. Την ακολουθούσε πιστά σε ό,τι έκανε. Έχτισα έναν άνθρωπο που ήταν άβουλος, όμως κατάλαβε τελικά το λάθος της και ήθελε να επανορθώσει και να βγει στη ζωή.

 

Ε.Α: Η εργατική εκμετάλλευση μπορεί να αποτελέσει αιτία εγκληματικής ενέργειας ή αποτελεί αφορμή βαθύτερων ψυχολογικών κινήτρων;

Α.Α: Επειδή αυτό το γεγονός συγκλόνισε όχι μόνο τη Γαλλία αλλά ολόκληρη την Ευρώπη, ο καθένας από την πλευρά του στήριξε τη θέση του. Ήταν μια «ευκαιρία» για την εργατική τάξη και για τα σωματεία να ξεσηκωθούν και να διεκδικήσουν τα δικαιώματα τους. Ήταν μια πολύ καλή αφορμή, σίγουρα η καταπίεση οδήγησε σε κάποια πράγματα, δεν θα μπορούσαμε να πούμε όμως ότι οδηγεί στο έγκλημα.

 

 

Ε.Α: Λίγο πριν πέσει η αυλαία για τις αδερφές Παπέν, πώς αισθάνεστε μετά από αυτό το ταξίδι;

Α.Α: Ήταν πολύ ωραίο όλο αυτό, με στεναχωρεί λιγάκι που τελειώνει αλλά πάντα οι δουλειές που έχουμε κάνει ενδέχεται να επαναληφθούν στο μέλλον. Κάπως έτσι το αντιμετωπίζω, ότι μπορεί κάποια στιγμή να συνεχιστεί, δεν βάζω ποτέ τελεία σε κάτι.

 

Ε.Α: Σε αυτό το σημείο, θα ήθελα να γίνει αναφορά στους συντελεστές που συνέβαλαν στη δημιουργία και την ολοκλήρωση αυτής της παράστασης.

Α.Α: Μαζί μου στην παράσταση συμμετέχει η Μαίρη Άσπρου που υποδύεται την Κριστίν, ο Γιώργος Ανδράκης είναι στο ρόλο του ανακριτή. Η Σίσσυ Βλαχογιάννη έχει γράψει για μια ακόμα φορά τη μουσική της παράστασης. Έχει γράψει και παλιότερα στις τρεις αδερφές τη μουσική μας, στη δεσποινίδα Τζούλια… γενικά γράφει εξαιρετική μουσική η Σίσσυ. Ο Βασίλης Κλωτσοτήρας έχει σχεδιάσει τα υπέροχα φώτα. Και τέλος, οι φωνές που ακούγονται είναι του Μάνου Παπαδά, του Βαγγέλη Παπαδάκη και της Ελεάννας Παναγουλέα. Θέλω επίσης να ευχαριστήσω την κυρία Μαργαρίτα Δαλαμάγκα που μας φιλοξενεί σε αυτό το θέατρο. Νιώθω χαρούμενη και συνάμα τυχερή που μας εμπιστεύτηκε.

 

Ε.Α: Επομένως, οι αδερφές Παπέν βρήκαν τη θέση τους στο Αγγέλων Βήμα.

Α.Α: Ναι βέβαια και θα συνεχίσουμε στο Αγγέλων Βήμα από 10 Φεβρουαρίου. Είναι ένας χώρος που μας έχει αγκαλιάσει και αισθανόμαστε μεγάλη χαρά.

 

Ε.Α: Κλείνοντας, ποια είναι τα επόμενα σχέδια σας αναφορικά με το θέατρο;

Α.Α: Από 10 Φεβρουαρίου και κάθε Κυριακή στις 18:15 μμ θα είμαστε στο Αγγέλων Βήμα με το έργο: Το προξενιό της Αντιγόνης, του Βασίλη Ζιώγα σε σκηνοθεσία του Βασίλη Τζιώκα. Σε αυτή την παράσταση είμαστε: η Μαίρη Άσπρου, η Ιωάννα Παυλίδου και η Λένα Φερτίτη.

 

Ε.Α: Ευχαριστώ πολύ για τη συζήτηση.

Α.Α: Εγώ σε ευχαριστώ, πάρα πολύ., είσαι πολύ γλυκιά.

 

 

 

 

Ποια είναι η Ανδρονίκη Αβδελιώτη:

 

Η Ανδρονίκη Αβδελιώτη γεννήθηκε στην Αθήνα. Σπούδασε βρεφονηπιαγωγός. Το 2006 αποφοίτησε από την ανώτερη σχολή δραματικής τέχνης Ίασμος – Βασίλης Διαμαντόπουλος. Είναι επιτυχούσα στις εξετάσεις του υπουργείου πολιτισμού και μέλος του σωματείου ελλήνων ηθοποιών.

Έχει παρακολουθήσει σεμινάριο υποκριτικής με τον Δημήτρη Λιγνάδη, σεμινάριο οργανικού ρυθμού σώματος και λόγου με την Ανέζα Παπαδοπούλου, σεμινάριο αρχαίου δράματος με τον Σταύρο Τσακίρη, σεμινάριο δημοσιογραφίας. Έχει κάνει μαθήματα θεατρικού παιχνιδιού και κατασκευής κούκλας κουκλοθέατρου.

Κατασκευή μάσκας και μακέτας θεάτρου με την Κική Μήλιου. Έχει κάνει μαθήματα χορού με την Φρόσω Κορρού και τραγούδι με τον Βασίλη Κονταξη.

 Είναι μέλος της θεατρικής ομάδας Casus Belli.

Από το 2005 μέχρι και σήμερα έχει παίξει στις εξής παραστάσεις:

Η ανασχετική άνοδος του Αρτουρο Ουι Μ. Μπρεχτ – σκηνοθεσία Β. Κανελλόπουλος(θέατρο Σχεδία2008-2009),

 Γκρής Ηλέβεν – σκηνοθεσία Γ. Νανούρης(Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιαννης2010-2011),

 Νυκτόβια ζώα Χ. Μαγιόργκα – σκηνοθεσία Μ. Νατιώτη  (ομάδα Casus Belli)(@Ρουφ2011),

P- adam  – σκηνοθεσία .Ν. Γεωργίου(φεστιβάλ Επί Κολωνό 2011),

Φωνές  – σκηνοθεσία Μ. Νατιώτη(ομάδα Casus Belli) (@ρουφ, Eliart2011-2012),

Αναδρομή – σκηνοθεσία Μ. Νατιώτη(ομάδα Casus Belli) (φεστιβάλ Eliart2012) ,

Περί Υποταγής – σκηνοθεσία Μ. Νατιωτη (ομάδα Casus Belli)  (2013- 2014 Eliart),

Yapi volume1 – σκηνοθεσία Β. Μαστρογιάννη(ομάδα 7) (Βυρσοδεψείο 2013),

Yapi volume2 –  σκηνοθεσία Β. Μαστρογιάννη(ομάδα 7)  (Κινητήρας studio 2013)

Yapi volume2,5 –  σκηνοθεσία Β. Μαστρογιάννη(ομάδα 7)   (Κινητήρας studio2013-2014),

 Μετά – σκηνοθεσία Β. Μαστρογιάννη (ομάδα 7) (Κέντρο Ελεγχου Τηλεοράσεων 2014)

 Η ζωή μου στην τέχνη Α. Cowie – σκηνοθεσία Θ. Βουρνάς (θέατρο Αργώ 2014)

 Οι γυναίκες της Καλάμα – σκηνοθεσία Μ. Νατιώτη (ομάδα Casus Belli) (θέατρο Αργώ 2014)

Τρεις Αδελφές Α. Τσέχωφ -σκηνοθεσία Α. Αβδελιώτη, Ε. Πιτσικώνη (θέατρο Από Μηχανής 2015- 2016)

 Ενώ το πλοίο ταξιδεύει – σκηνοθεσία Β. Μαστρογιάννη(ομάδα 7) (Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης – Cartel τεχνοχώρος 2015 )

Chronos/Topos, μια specific performance {OUT}TOPIAS –Περφόρμανς και Υπαίθριος/Δημόσιος Χώρος – σκηνοθεσία Β. Μαστρογιάννη (ομάδα 7)(Μουσείο Μπενάκη 2016)

Η αρχή χωρίς το τέλος – σκηνοθεσία Αντώνης Παππάς (κεντρική σκηνή Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης 2016)

Δεσποινίς Τζούλια – μετάφραση – σκηνοθεσία: Α. Αβδελιώτη (Από Μηχανής Θέατρο  2017 – 2018) (Φεστιβάλ Αντίβαρο Ρέθυμνο- Κρήτης)

Called Back Ελιλυ Ντίκινσον – σκηνοθεσία Β. Σκευοφύλαξ (Κινητηρας 2017)

Περί εκτός ορίων έρωτος – σκηνοθεσία Μ. Παπαδάς (Θέατρο Επι κολωνώ /Από Μηχανής θέατρο 2017 – 2018)

Αθανασία –σκηνοθεσία Α. Αβδελιώτη (Θέατρο Από Κοινού 2018 φεστιβαλ αναλογίων)

Και Ιουλιέτα – σκηνοθεσία Η. Φλωράκης (φεστιβάλ ελληνικού έργου Δημοτικό θέατρο Πειραιά 2018)

Το προξενιό της Αντιγόνης –σκηνοθεσία Β. Τζιώκας (Δημοτικό θέατρο Πειραιά 2018)

La Ronde –σκηνοθεσία Θ. Βουρνας (Εχω κάνει δραματουργικη επεξεργασία)

Αδελφές Papin –  κείμενο – σκηνοθεσία Α. Αβδελιώτη (Θέατρο Επί Κολωνώ 2018/Αγγέλων Βήμα 2018-2019)

BU21-  σκηνοθεσία Θ. Βουρνας (2018, θέατρο 104)

Δραματουργική επεξεργασία στην παρασταση La Ronde –σκηνοθεσία Θ. Βουρνας

Το προξενιό της Αντιγόνης – σκηνοθεσία Β. Τζιώκας (2019 Αγγέλων Βήμα)

Έχει λάβει μέρος σε δυο παραγωγές τις εθνικής λυρικής σκηνής: Οι πουριτανοί, ως βοηθητικός ηθοποιός και Τραβιάτα ως βοηθητικός ηθοποιός και χορεύτρια.

 Στον κινηματογράφο έλαβε μέρος στην ταινία Αλεμάγια και σε ταινίες μικρού μήκους όπου έλαβαν μέρος σε φεστιβάλ. (Ο άνθρωπος χελώνα – σκηνοθεσία Θ. Θούκη, Υπέρβαση  – σκηνοθεσία Ε. Κοσμά, Το ποίημα – σκηνοθεσία Κώστας Κουτρούλης και Νίκος Παπούλιας)

 

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Back to Top