Fractal

✩ Για την παράσταση «Κάθε Πέμπτη κύριε Γκρην»

Γράφει ο Βαγγέλης Ραφτόπουλος //

 

 

 

Στο κινηματοθέατρο Ράδιο Σίτυ της Θεσσαλονίκης παρακολουθήσαμε τη παράσταση “Κάθε Πέμπτη κύριε Γκρην” του Τζεφ Μπάρον , σε σκηνοθεσία του Κώστα Γάκη και ηθοποιούς τους Γιώργο Κωνσταντίνου και Αποστόλη Τότσικα.

Μια παράσταση υψηλού καλλιτεχνικού επιπέδου, άκρως συγκινητική, με υψηλή αισθητική, πολύ καλές ερμηνείες που κράτησε το ενδιαφέρον των θεατών αμείωτο.

 

 

Σε ένα μικρό διαμέρισμα του ΜΑΝΧΑΤΑΝ της ΝΕΑΣ ΥΟΡΚΗΣ διαμένει μόνος ο κύριος ΓΚΡΗΝ, ένας ηλικιωμένος χήρος Εβραίος 86 ετών, δύστροπος και απόλυτος, χωρίς καμία επικοινωνία με τον έξω κόσμο, χωρίς φίλους.

Την όποια ηρεμία του διαταράσσει η εισβολή ενός νέου άνδρα στο διαμέρισμα του κυρίου ΓΚΡΗΝ, που στις εύλογες απορίες του ιδιοκτήτη, απαντά ότι με απόφαση δικαστηρίου θα επισκέπτεται τον κύριο ΓΚΡΗΝ, για να τον βοηθά και να τον συμπαρίσταται στις ανάγκες που του δημιουργούνται.

Ο νέος άνδρας διευκρινίζει ότι η επιβληθείσα ποινή οφείλεται στο γεγονός ότι δημιούργησε στον κύριο ΓΚΡΗΝ ατύχημα, παρά το γεγονός ότι δεν έφταιγε.

Η αρνητική θέση του γηραλέου κυρίου ως προς τη παρουσία ενός ξένου δημιουργεί εντάσεις που αυξάνονται, η απόφαση όμως της επίσκεψης του νέου είναι τελεσίδικη.

Με τη πάροδο του χρόνου και τη γνώση του νέου για την εβραϊκή καταγωγή του ΓΚΡΗΝ, όπως και με τη προμήθεια εβραϊκών εδεσμάτων στον ιδιοκτήτη, ο πάγος σπάζει και η σχέση γίνεται σχεδόν υποφερτή.

Σε πιέσεις του ηλικιωμένου κυρίου για μη μείνει μόνος του ο νέος και να παντρευτεί, ο τελευταίος ομολογεί ότι είναι γκέι, γεγονός που επιδεινώνει τη σχέση τους.

Το έργο αποθεώνει αξίες όπως η φιλία, η αγάπη, η συντροφικότητα, το ενδιαφέρον και αποκηρύσσει τη μοναξιά, την απολυτότητα, την επιφυλακτικότητα και την καχυποψία.

Ο νέος άνδρας τέλος, βοηθά τον ΓΚΡΗΝ να αποκαταστήσει τη σχέση του με τη κόρη του, που την αποκήρυξε επειδή παντρεύτηκε μη εβραίο και ο ΓΚΡΗΝ αποδέχθηκε το γεγονός ότι ο εβραίος φίλος του ήταν γκέι.

 

 

Μια παράσταση με συναισθηματικές μεταπτώσεις, χωρίς κενά διαστήματα, ολοκληρωμένη στις λεπτομέρειές της, με εμφανή κοπιώδη επιμέλεια, συνήρπασε τους θεατές, που αποθέωσαν σκηνοθέτη και ηθοποιούς.

Ο ΚΩΣΤΑΣ ΓΑΚΗΣ -ένας από τους καλύτερους σκηνοθέτες μας- κατεύθυνε τους ηθοποιούς με μοναδική μαεστρία, εισέπραξε από αυτούς ό,τι καλύτερο είχαν να δώσουν, έφτασε τα πράγματα στα άκρα, χωρίς να αλλοιώσει τη φόρμα της παράστασης, ακολούθησε τη τεχνοτροπία του συγγραφέα κατά γράμμα.

Ο ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ, με την εμπειρία του και τις ικανότητές του απέδειξε την αξία του, ανέδειξε το ρόλο του, διήλθε άριστα όλες τις εντάσεις του έργου.

Ο ΑΠΟΣΤΟΛΗΣ ΤΟΤΣΙΚΑΣ απεδείχθη αντάξιος συμπρωταγωνιστής του ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ και με τη πειστικότητα που τον διέκρινε, κατάφερε να συγκινήσει τους θεατές.-

 

 

 

Ετικέτες: ,
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Back to Top