Fractal

Θέατρο: “Hello Ελένη”

Γράφει η Ελένη Αναγνωστοπούλου // *

 

 

Σε μια ταράτσα με θέα την Ακρόπολη, ξεδιπλώνεται μια γνωστή ιστορία λίγο πειραγμένη. Οι Δευτέρες του Ιουλίου θα μείνουν αξέχαστες από το πολύ γέλιο. Ελάτε να κάνουμε μια βουτιά στην αρχαιότητα με χιούμορ αλλά 2018… Alternative Ευριπίδης και… «Hello Ελένη» και το γέλιο άπαξ και ξεκινήσει, δεν σταματά.

 

 

Στο Λουκούμι bar οι συντελεστές διασκεδάζουν και μας παρασύρουν στο ρυθμό τους. Στους καιρούς μας, το γέλιο είναι πιο απαραίτητο από τότε και εγώ φυσικά δεν έχασα την υπέροχη ευκαιρία να παρακολουθήσω το Hello Ελένη. Ο Γιάννης Βασιλειάδης διασκευάζει την ομώνυμη τραγωδία του Ευριπίδη και τη μετατρέπει σε σύγχρονη παρωδία, σατιρίζοντας τις αδύναμες πλευρές του κάθε ήρωα ξεχωριστά, εξαφανίζοντας τη σοβαροφάνεια που διέπει το πρωτότυπο κείμενο. Θα προτιμήσω να είμαι λακωνική διότι τα πολλά λόγια είναι φτώχεια.

Δημήτρη Γιώτη έχεις απίστευτη φωνή και εξαιρετική εκφορά του λόγου. Θαυμάζω τις υποκριτικές σου ικανότητες και αποδεικνύεις ότι είσαι ηθοποιός γκάμας που διαπρέπει τόσο στην κωμωδία όσο και στο δράμα.

Γεωργία Σιακαβάρα αποδεικνύεις με την ερμηνεία σου ότι η ωραία Ελένη δεν ήταν απλώς μια όμορφη γυναίκα, μα προπάντων δαιμόνια έξυπνη.

Μαρία Δρακοπούλου μεταμορφώνεσαι επί σκηνής. Από την Κοντέσσα στην Κάρεν Στόουν, έπειτα στη μητέρα στο Ταξίδι του Φερευντούν και τώρα Οινόη στο Hello Ελένη. Εκφράζεσαι ακόμα και όταν δεν μιλάς επί σκηνής.

Βασίλη Σαμαριτάκη κλέβεις την παράσταση ως μάντισσα Θεονόη και ως Αιγύπτιος Αγγελιοφόρος. Τι σκέρτσο, τι νάζι, τι τσαχπινιά!

Ζανό Ντάνιας, σκηνοθετείς με απλότητα την παράσταση και φωτίζεις με τρόπο μοναδικό την κάθε σκηνή χωρίς περαιτέρω υπερβολές, την αναδεικνύεις. Έχεις επιτύχει τη σωστή δόση χιούμορ και σοβαρότητας. Υποδύεσαι τρεις ρόλους επί σκηνής, αλλά εγώ θα εστιάσω στον πιο βασικό, αυτόν του βασιλιά Θεοκλύμενου. Ταλαντούχος, πορεύεσαι επί σκηνής με ένα δικό σου αέρα. Φέρνεις την ανανέωση στη σκηνή μέσα από τη φρέσκια ματιά που αντιμετωπίζεις το έργο.

 

 

 

 

*Η Ελένη Αναγνωστοπούλου (21/5/1992) είναι απόφοιτος του τμήματος θεατρικών σπουδών του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών (Νοέμβριος 2016). Διετέλεσε την πρακτική της άσκηση στη δημοτική πινακοθήκη Πειραιά και συγκεκριμένα ψηφιοποίησε και καταλογογράφησε όλα τα σκηνικά αντικείμενα και κοστούμια του Μάνου Κατράκη. Από τα φοιτητικά της χρόνια, έγραφε κριτικές για θεατρικές παραστάσεις στο αθηνόραμα.gr (στήλη: οι κριτικές του κοινού). Από τον Απρίλιο έως τον Ιούλιο του 2016 εργάστηκε στο Θέατρο. gr γράφοντας κριτικές για το θέατρο. Στη συνέχεια, εργάστηκε για δύο χρόνια (Ιούλιος 2016- Φεβρουάριος 2018) στο Τρίτο Κουδούνι όπου ασχολήθηκε με το κομμάτι των συνεντεύξεων παράλληλα με τις κριτικές. Την ίδια περίοδο, απομαγνητοφώνησε ένα τμήμα που αφορά το αρχειακό υλικό συνεντεύξεων της διαδικτυακής εκπομπής του Βασίλη Σαμαριτάκη με τον τίτλο: Ηθοποιός σημαίνει φως. Παρακολούθησε το σεμινάριο για το ρωσικό θέατρο στο 19ο αιώνα με εισηγητή τον Κώστα Γεωργουσόπουλο στην Ανοιχτή Τέχνη και συμμετείχε στο Masterclass θεάτρου το οποίο διεξήχθη στην Ελληνοαμερικανική Ένωση με εισηγητή τον Ανδρέα Μανωλικάκη. Παρακολούθησε το σεμινάριο για τον Bertolt Brecht: Των λαών η ανεξήγητη υπομονή στο θέατρο Μορφές Έκφρασης με εισηγητές, τον εικαστικό- σκηνοθέτη Andreas Bartsch και τον μουσικό διευθυντή Jorg Mischke. Από το Μάιο του 2018 συνεργάζεται με το διαδικτυακό περιοδικό Fractal: Η γεωμετρία των ιδεών

 

 

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Back to Top