Fractal

Τι έγινε ρε παιδιά;…

Του Χρήστου Οικονόμου //

 

Πηγή: news4people.gr

 

r3

 

Η παταγώδης απόκλιση των προβλέψεων από τα τελικά αποτελέσματα, επιβεβαιώνει αυτό που όλοι ξέρουμε αλλά καμωνόμαστε πως δεν βλέπουμε: Δημοσκοπήσεις χωρίς ουσιαστική και θεμελιακή αναθεώρηση των κοινωνικών παραδοχών επί των οποίων δομούνται τα ερευνητικά μοτίβα, δεν θα μπορούν από ‘δω και πέρα να κάνουν τη δουλειά για την οποία έχουν σχεδιαστεί. Αν επιμείνουν, λοιπόν, οι εταιρείες δημοσκοπήσεων να «μετράνε» πάνω σε κοινωνικές δομές που έχουν αλλάξει άρδην ένεκα της κρίσης, τότε οι αστοχίες θα επαναλαμβάνονται! Με συνέπεια, την βαθύτερη εισβολή της «σχεδιασμένης σκοπιμότητας» στα συμπεράσματά τους, ακόμη κι αν αποποιούνται κάτι τέτοιο (…κι εγώ τις πιστεύω!).

Για παράδειγμα, πόση αξιοπιστία μπορεί να τούς αναγνωριστεί όταν αδυνατούν να καταγράψουν ότι η αποχή δεν πλήττει μόνον τον ΣΥ.ΡΙΖ.Α. αλλά σε σημαντικότατο επίσης βαθμό τη Νέα Δημοκρατία; (Δηλαδή δεν μπορούν να εντοπίσουν ότι η διακυβερνητική αποτυχία του Τσίπρα δεν πλήττει την απελθούσα κυβέρνηση αλλά το σύνολο του συστήματος πολιτικής εκπροσώπησης;). Ποιά ποσοστά συσπειρώσεων και κουραφέξαλα, όταν αποδεικνύεται ότι οι κομματικές δυνάμεις των εκλογών του Ιανουαρίου 2015, έχουν έκτοτε αλλάξει άρδην και κατά συνέπεια οι μετρήσεις και οι υπολογισμοί απορροών και εισροών από εκείνες τις κομματικές δυνάμεις για την εκτίμηση του χθεσινού αποτελέσματος δεν έχουν κανένα νόημα; (Ιδίως οι «μετακινήσεις» ψηφοφόρων, σε τέτοια πλασματική αναλυτική βάση, καταλήγουν να είναι νούμερα χωρίς καμιά αξία). Ποιά η αξία τους ως εργαλείο πολιτικής ανάλυσης (και όχι «στοιχηματζίδικης πλάκας»), όταν εδραιώνουν την πεποίθηση περί αδυναμίας σχηματισμού κυβέρνησης από τη χθεσινή κάλπη άνευ νέων πολιτικών συνεργασιών και απόλυτης χρείας νέων εταίρων για τον κ. Τσίπρα …και επέρχεται το απολύτως αντίθετο;

Τα media, που ενσυνειδήτως πλέον επιλέγουν την προβολή των επιθυμιών τους αντί της πραγματικότητας, δεν «πονούν» τόσο πολύ από την υιοθέτηση των άστοχων προβλέψεων, όσο οι εταιρείες δημοσκοπήσεων. Τα κανάλια έχουν άλλωστε παγιδευτεί εδώ και καιρό στην ψευδαίσθηση του ότι η αλήθεια είναι εκείνα και όχι οι άνθρωποι και η κοινωνία, κι έτσι δεν έχει και καμιά σημασία αν υιοθετούν το ψεύδος και τις σκοπιμότητες, αντί της αναπαραγωγής των γεγονότων. Κι αν λένε ψέματα, τόσο χειρότερο για όσους δεν τα πίστεψαν!
Οι εταιρείες μετρήσεων, όμως, δεν μπορούν να αποτυγχάνουν συστηματικά! Αν, μάλιστα οι αστοχίες τους συστηματικά ευνοούν μια συγκεκριμένη και την ίδια κάθε φορά πολιτική οπτική των πραγμάτων, τότε γιατί να διενεργούνται;

Οι επόμενες εκλογές ίσως αργήσουν πολύ να έρθουν αυτήν τη φορά! Έχουν λοιπόν την ευκαιρία, όσοι διενεργούν τις μετρήσεις, να ανασχεδιάσουν τις παραδοχές που ανέθρεψαν και έθρεψαν την επιχειρηματική βιωσιμότητά τους και που πλέον οι περισσότερες απ’ αυτές δεν ισχύουν. Θα είναι προς όφελός προς και προς συμβολή στην εξυγίανση του πολιτικού μας συστήματος.

 

Ετικέτες: ,
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Back to Top