Fractal

Aude Sapere | «Πανδαιμόνιο». Η νέα έκθεση του Sergio Padovani, στη Μόντενα.

Γράφει ο Κωνσταντίνος Μούσσας //

 

 

 

«Πανδαιμόνιο». Η νέα έκθεση του Sergio Padovani, στη Μόντενα.

 

Ο καλλιτέχνης επιστρέφει στη γενέτειρά του, στο συγκρότημα του Σάο Πάολο. Μια ευρεία επιλογή έργων ζωγραφικής μεγάλης κλίμακας και πρόσφατης παραγωγής συνθέτουν την έκθεση «Pandemonio» του πρωτοποριακού Sergio Padovani, που στήθηκε στην εκκλησία (!) και μάλιστα στην αίθουσα μοναχών του συγκροτήματος San Paolo στη Μόντενα και θα διαρκέσει έως τις 5 Μαΐου.

 

 

Είναι κι αυτό ένα ακόμη παράδειγμα μιας ενδιαφέρουσας τάσης «δημιουργικής συνέργειας» πολιτιστικών εκδηλώσεων και τόπων θρησκευτικής λατρείας, η οποία όλο και περισσότερο παρατηρείται σε πολλές χώρες της Δύσης, φιλοδοξώντας αφενός να καταστήσει πιο προσιτό ειδικά στις νεότερες ηλικίες τον θεσμό της εκκλησίας και αφετέρου να επαναπροσδιορίσει τον τρόπο που παρουσιάζεται η τέχνη σε όλες τις μορφές, εκτός μουσείων, γκαλερί, θεάτρων ή ακόμη και βιβλιοπωλείων.

Η έκθεση – που διοργανώνεται από το The Bank Foundation, υπό την αιγίδα του Δήμου της Μόντενα, και επιμελείται ο Cesare Biasini Selvaggi με τη Francesca Baboni και τον Stefano Taddei – παρουσιάζει μια οραματική παραστατική ζωγραφική που βασίζεται σε φανταστικές και παραισθητικές συνθέσεις ως και σοκαριστικές σκηνές, τοπία φλεγόμενα φτιαγμένα από «σκληρές» αποχρώσεις και μερικές πινελιές μελοδράματος, που ισορροπούν μεταξύ ονειρικού και τερατώδους, απόλαυσης και αισχρότητας.  «Η δέσμευση για την ενίσχυση ενός τόπου τέχνης, που επέστρεψε στην πόλη πριν από μερικά χρόνια, συνεχίζεται: το συγκρότημα San Paolo είναι πλέον ένα σταθερό σημείο στον πολιτιστικό χάρτη της Μόντενα», επισημαίνει ο Σύμβουλος Πολιτισμού Andrea Bortolamasi.

 

 

 

«Είναι μεγάλη τιμή να φιλοξενούμε την έκθεση και τα έργα του Sergio Padovani, ο οποίος επιστρέφει στη γενέτειρά του, και μάλιστα σε συνεργασία με σημαντικούς πολιτιστικούς φορείς της χώρας μας, σε μια ενάρετη λογική που ενισχύει τους ντόπιους καλλιτέχνες». Η έκθεση, που εγκαινιάστηκε στη Ρώμη στις αίθουσες των Μουσείων του San Salvatore στο Lauro, έτυχε μιας εντυπωσιακής ροής επισκεπτών και ταυτόχρονα με την έκθεση αρκετά έργα του Padovani εισήλθαν σε σημαντικές συλλογές τέχνης στην πρωτεύουσα. Από τις 25 Απριλίου ο καλλιτέχνης θα είναι ο πρωταγωνιστής μιας ατομικής έκθεσης στην Galerie Schwab Beaubourg στο Παρίσι.   «Το ουσιαστικό Πανδαιμόνιο, λέει ο Sergio Padovani, ρίζωσε μέσα μου όχι από τον Χαμένο Παράδεισο του Μίλτον, αλλά από τη Φράγκικη Ουσία της Υποβάθμισης του ποιητή της Μάντοβα Ivano Ferrari. Η λέξη πανδαιμόνιο προέκυψε ως ο ελάχιστος κοινός παρονομαστής ενός σύμπαντος αφηγηματικών εικόνων, μερικές φορές ακόμη και ωμών και δυσβάσταχτων, οι οποίες όμως μαρτυρούσαν την πραγματική στιγμή, όχι μόνο κοινωνική και πολιτική, αλλά και εξαιρετικά δική μου. Η σύγχυσή μου, το μαρτύριο εκείνων των θολών ημερών, ο πίνακας που ξέσπασε στη ζωή μου».
Την έκθεση συμπληρώνει το βίντεο Pandemonio, που δημιούργησε ο καλλιτέχνης με αυτόγραφη μουσική (Anatomical Machine) και τη βοήθεια τεχνητής νοημοσύνης (AI). Οι υπότιτλοι καθοδηγούν τον θεατή στην ερμηνεία των εικόνων, ωθώντας τον να ζήσει το απόλυτο νόημα του πεπρωμένου του, που αντιπροσωπεύεται μεταφορικά από ένα τεράστιο αποκρουστικό έντομο σε συνεχή τροποποίηση-εξέλιξη-παλινδρόμηση, σχεδόν μια ταλάντωση μεταξύ των καφκικών μετασχηματισμών και των σαρωτικών παραμορφώσεων του David Cronenberg.

 

 

 

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Back to Top