Τρία ποιήματα
Του Ευαγγέλου Τρυψιάνη // *
Κρασί της Αφροδίτης.
Μια θεϊκή πνοή,
Το αόρατο χέρι της Παρθένου,
Σπρώχνει τους φύλακες της ψυχής
Να κοινωνήσουν το άγιο κρασί
Της Αφροδίτης,
Μετουσιώνοντας την πεθυμιά
Σε σάρκα.
Όνειρο, ζωντανό,
Που λαχταράς να μην τελειώσει.
Απαγορευμένος καρπός.
Τα σημάδια του απαγορευμένου καρπού,
Πάνω στο γυμνό κορμί,
Φέρνουν στη μνήμη τη στιγμή
Που – μόνο – ο ιδρώτας το χώριζε από την αιώνια ζωή.
Τότε που οι μικρές σπασμωδικές κινήσεις του
Μετατόπιζαν το εδώ και το τώρα
Κάπου απροσδιόριστα.
Στο παντού και το πάντα.
Γιατί αυτοί που ενώθηκαν,
Αληθινά,
Είναι καταδικασμένοι,
Όπου και αν βρίσκονται,
Πάντα να θυμούνται.
Προδοσία.
Το πιο τρυφερό άγγιγμα
Στο πρόσφερε το χέρι
Που, μια νύχτα,
Σε πρόδωσε.
Θυμάσαι;
* Ο Ευάγγελος Τρυψιάνης είναι φιλόλογος, με ειδίκευση στις Νεοελληνικές και Βυζαντικές σπουδές. Κάνει μεταπτυχιακές σπουδές πάνω στην Εκπαίδευση Ενηλίκων, ενώ έχει εκδόσει δύο ποιητικές συλλογές rubrica (2015) & E G O (2016).
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
-
-
Ποίημα: “Τυφλή ελεγεία”
30/04/2024, 7:42 μμ -
Ποίημα: “Eλάχιστο”
30/04/2024, 7:40 μμ -
Ποίημα: “Ο καλύτερος εχθρός”
30/04/2024, 7:39 μμ -
Ποίημα: “Φθορά”
30/04/2024, 7:37 μμ -
Ποίημα: “Λύτρωσις”
30/04/2024, 7:36 μμ
ΘΕΜΑΤΑ
-
Διήγημα: «Αγάπη, αγάπη…»
Γράφει η Λένα Μαυρουδή Μούλιου // «Αγάπη, αγάπη…» Φίλες, γειτόνισσες, συμμαθήτριες, αγαπημένες και κολλητές, η Σύλβια και η Μαρία, μακράν καλύτερες και από αδερφές, μοιράζονταν τη ζωή και τις ομορφιές της, σε ίσα μερίδια. Όλη την ημέρα
Περισσότερα -
Βαγγέλης Χατζηγιαννίδης: “Πολύ συχνά χρειάζεται να εκθέσεις τη ζωή σου σε κίνδυνο για να προφυλάξεις την ψυχή σου”
Συνέντευξη στην Ελένη Γκίκα // Θεωρεί χρέος μας να διασώσουμε «Το ελάχιστο ίχνος σοβαρότητας. Και αμέσως ύστερα το ελάχιστο ίχνος ανθρωπιάς μας». Υποστηρίζει ότι «πολύ συχνά χρειάζεται να εκθέσεις τη ζωή σου σε κίνδυνο για να προφυλάξεις την
Περισσότερα -
Αναζητώντας την ευτυχία
Γράφει ο Γιάννης Παπαγιάννης // Χρύσα Φάντη: «Οδός Ευτυχίδου», Εκδόσεις Σμίλη Η οδός Ευτυχίδου είναι κεντρικός δρόμος στο Παγκράτι που πολλοί από εμάς γνωρίζουμε. Ο τίτλος λοιπόν, πριν καν την πρώτη λέξη του μυθιστορήματος, μας προσανατολίζει,
Περισσότερα -
“Απόδραση”, της Άλις Μονρό, εκδ. Μεταίχμιο
Γράφει ο Βαγγέλης Γραμματικόπουλος // * Το 2013, ενώ όλοι νόμιζαν ότι είχε έρθει η ώρα του Χαρούκι Μουρακάμι, η Σουηδική Ακαδημία προκάλεσε έκπληξη απονέμοντας το Νόμπελ Λογοτεχνίας στην 82χρονη Καναδή Άλις Μονρό (Alice Munro). Πρόκειται για την 13η γυναίκα και την 2η Καναδή
Περισσότερα -
Το διάβασμα δημιουργεί έναν δικό του κόσμο
Του Νίκου Τσούλια // Θα μπορούσε μια τόσο εκτεταμένη δραστηριότητα του ανθρώπου, όπως αυτή του διαβάσματος, να μην έχει διαμορφώσει έναν δικό του, ιδιαίτερα ξεχωριστό κόσμο; Αυτή καθ’ εαυτή η εικόνα και πολύ περισσότερο η αισθητική του αναγνώστη
Περισσότερα -
Δυο πρόσωπα του Τσέχοφ ζητούν πλοκή
Γράφει η Μάριον Χωρεάνθη // AFTERPLAY του Brian Friel Σκηνοθεσία: Θοδωρής Βουρνάς – Μετάφραση: Μαργαρίτα Δαλαμάγκα-Καλογήρου στο Αγγέλων Βήμα Κάθε ιστορία κρύβει μέσα της κι άλλες πολλές. Κάθε φανταστικό πρόσωπο εντάσσεται σ’ ένα πλαίσιο διαφόρων τύπων και βαθμών αλληλεξάρτησης με όσα άλλα το περιβάλλουν, σχηματίζοντας
Περισσότερα -
Οι πιο απόκρυφες γωνίες της μνήμης
Γράφει ο Γιάννης Παπαγιάννης // «Το μαύρο κουτί της μνήμης τους», Δώρα Κάσκαλη, Εκδόσεις Οκτώ Όπως δηλώνεται στον εύγλωττο τίτλο, το υλικό με το οποίο συντίθενται τα δεκαέξι διηγήματα της Δώρας Κάσκαλη είναι η μνήμη. Και μάλιστα, κατ’ αντιστοιχία με
Περισσότερα