Fractal

19 Iανουαρίου – Πατρίσια Χάισμιθ

Eπιμέλεια: Δήμητρα Ντζαδήμα //

 

Η Πατρίσια Χάισμιθ, γεννημένη σαν σήμερα το 1921, ήταν Αμερικανίδα συγγραφέας, ευρύτερα γνωστή για τα ψυχολογικά θρίλερ της, από τα οποία έχουν προκύψει πάνω από 20 κινηματογραφικές ταινίες. Ποιήτρια του δέους κατά τον Γκράχαμ Γκρην, υπήρξε ένας άγρυπνος παρατηρητής της σύγχρονης κοινωνίας. Γι’ αυτό και κατόρθωσε τόσο αριστοτεχνικά μέσα από τα έργα της να αναλύσει σε βάθος και όλες τις σύγχρονες μορφές νευρώσεων. (https://www.fractalart.gr/patricia-highsmith/ )

 

 

Αποφάσισε να γίνει συγγραφέας, όταν ήταν μαθήτρια ακόμα στο Γυμνάσιο. Το 1944 δημοσιεύει την πρώτη της νουβέλα, τίτλος της «Η ηρωίδα». Το πρώτο της μυθιστόρημα είναι «Ξένοι στο τρένο», το αγοράζει το 1950 ο Χίτσκοκ καταβάλοντας το μυθικό, για την εποχή, ποσό των 7.500 δολαρίων. Το δεύτερο βιβλίο της «Ο κύριος Ρίπλει» γυρίστηκε ταινία στη Γαλλία από τον Ρενέ Κλεμάν με πρωταγωνιστή τον Αλαίν Ντελόν. «Ο ταλαντούχος κύριος Ρίπλει» που ακολουθεί, παίρνει το βραβείο Ε.Α.Πόε. «Τα βαθιά νερά» σκηνοθέτησε ο Μισέλ Ντεβίλ, ενώ αργότερα ξαναγυρίστηκε τηλεοπτική σειρά για την γερμανική τηλεόραση. Τηλεοπτική σειρά έκαναν οι Γερμανοί και το βιβλίο της «Το ημερολόγιο της Εντιθ». «Το παιχνίδι του Ρίπλει” σκηνοθέτησε για τον κινηματογράφο με τίτλο «Ο Αμερικανός φίλος» ο γερμανός σκηνοθέτης Βιμ Βέντερς.. Ο Μισέλ Ντιρντά παρατήρησε: «Οι Ευρωπαίοι την τίμησαν ως ψυχολογικό συγγραφέα, μέρος της υπαρξιακής παράδοσης την οποία αντιπροσώπευαν οι συγγραφείς που η ίδια προτιμούσε, ειδικά ο Ντοστογιέφσκι, ο Τζόζεφ Κόνραντ, ο Φραντς Κάφκα, ο Αντρέ Ζιντ και ο Αλμπέρ Καμύ».

Πέθανε από απλαστική αναιμία και καρκίνο στο Λοκάρνο της Ελβετίας το 1995. Ήταν 74 ετών.

Έχει πει:


«Μάλλον ήταν η ίδια η ελευθερία που την έπνιξε»

«Σε όλους τους δαίμονες, τις απληστίες, τα πάθη, τις ζήλιες, τους έρωτες και τα μίση, τις παράξενες επιθυμίες, τους φανταστικούς και υπαρκτούς εχθρούς, στον στρατό από αναμνήσεις με τις οποίες δίνω καθημερινά μάχη, εύχομαι να είναι πάντα εκεί και να μη με αφήσουν ποτέ σε ησυχία»

«Αυτό που με ενδιαφέρει είναι η επιρροή που ασκεί η ενοχή στους ήρωές μου»

 

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Back to Top