Fractal

☆ Μαριέττα Πεπελάση – Ευώδης γαρδένια από ανώτερα αιθερικά πεδία, ταυτόχρονα: στον κήπο τού Αρχαιολογικού Μουσείου, αλλά και με τους άλλους μαθητές τού Ρόρρη στο ΣΤΟART.  

Tου Κωνσταντίνου Μπούρα // *

 

 

 

 

Δισυπόστατος παρουσία, πληθωρικό συναίσθημα, λελογισμένη έκφρασις/εκδήλωσις τής προγονικής απαιτήσεως επιστροφής εις την επίγειαν Εδέμ.

Υπάρχουν πολλοί τρόποι για να εξορκίζεις το αρχετυπικό δίπολο Έρως-Θάνατος. Η στέρηση είναι ένας δρόμος προς την αγιότητα. Και η απόσταση από τα πράγματα, όσο κι αν δεν οδηγεί στην Ασκητική είναι πάντοτε σωτήρια. Το Κενό (The Void / Le Néant) μια χαρά καλύπτεται με τα έργα Λόγου και Τέχνης. Η αφήγηση ιστοριών με χρήση γλωσσικών, οπτικών, ακουστικών ή παντομιμικών σημείων είναι πάντα λυτρωτική δια του αντιθετικού και αντιστικτικού συν-όλου ενσυναίσθησις-αποστασιοποίησις.

 

 

 

Όλες οι Τέχνες είναι συμπληρωματικές τείνουσες προς το ΈΝΑ και το ΤΑΥΤΟΝ.

Ετούτη η νοσταλγία διακρίνει τους αυθεντικούς αναζητητές τής Αλήθειας, τους ερευνητές τού Αγνώστου.

«Ερευνάτε τας Γραφάς». Ερευνάτε εντός σας το μεγαλείο τού Θείου Σπινθήρα.

Ο Ανώτερος Εαυτός, η «Εγώ Ειμί Παρουσία» καλώς γνωρίζει τα όρια τής ελεύθερης βούλησης σε αυτό το ιδιότυπο παίγνιον Γαία.

«Παιδί που ρίχνει ζάρια» ο αμέσως μετά επόπτης, χρειάζεται ίσως την ανάκλασή του στον συνδημιουργικό καθρέφτη της συν-ειδήσεώς μας προκειμένου να επιτύχει ή να ολοκληρώσει την μέγιστη δυνατή αυτογνωσία του.

Συνολικοί καλλιτέχνες, όπως η Μαριέττα Πεπελάση, δοτικές ψυχές, γενναιόδωρα πνεύματα, δεν διστάζουν να ταλαιπωρηθούν, να τσαλακώσουν το εγώ τους, να (κατά)πατηθούν κιόλας προκειμένου να αποδώσουν το άρωμά τους το πλέον εκλεκτό.

Το προσωπικό όραμα τής ποιήτριας-εικαστικού Μαριέττας Πεπελάση εμπεριέχει την επανασυγκόλλησιν των πάντων δια της διαπιδύσεως του συναισθήματος, καταλύοντας όλα τα όρια, καταργώντας ακόμα κι αυτά τούτα τα πλαίσια.

Πράξις εξ ορισμού αναστατωτική η Τέχνη βρίσκει εδώ την πλέον ευώδη μορφή της,

Ως γαρδένια σε λειμώνα με γαϊδουράγκαθα, μωβ…

 

 

Info:

 

  1. Έκθεση εικαστικών «Στη ρωγμή της πέτρας» της Μαριέτας Πεπελάση στο Καφέ του Μουσείου – Eθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο (namuseum.gr)

 

≪Μ’ έμαθες να γίνομαι η δύναμη του λιονταριού / καθώς προσεύχεται στον ήλιο / το ταπεινό βλαστάρι π’ ανθίζει στη ρωγμή της πέτρας≫ ‒ η Μαριέττα Πεπελάση γράφει ποίηση και ζωγραφίζει ποιητικά, μετακινείται στον χώρο και στον χρόνο, εξορύσσει εικόνες φωτός από τα άνυδρα και γρανιτένια τοπία του σκότους που έντυσε αίφνης τον πλανήτη, δεν διαβρώθηκε ο πυρήνας της ύπαρξής της από την καταιγίδα, αγκάλιασε με το βλέμμα της τη φύση, βρήκε τη ρωγμή, την έκανε όχθη, εξαργύρωσε τους φόβους με χρώμα για να καταθέσει στους μέλλοντες χρόνους τέχνη σπάνιας εμπνεύσεως.

 Αιμιλία Κουγιά

Υπεύθυνη οργάνωσης είναι η Αιμιλία Κουγιά.

Διάρκεια έκθεσης: 27-04-2022 έως 22-05-2022

 

 

  1. «Ο Κόσμος μας» στο Χώρο Τέχνης «ΣΤΟart ΚΟΡΑΗ»

 

 

Ομαδική έκθεση, με τίτλο «Ο Κόσμος μας», θα φιλοξενηθεί στο Χώρο Τέχνης «ΣΤΟart ΚΟΡΑΗ», το διάστημα από 3 έως 30 Μαΐου 2022.

Στην έκθεση συμμετέχουν είκοσι δύο καλλιτέχνες, αρκετά διαφορετικοί μεταξύ τους αλλά έχοντας ως κοινή αφετηρία τη μαθητεία τους κοντά στον σημαντικό καλλιτέχνη Γιώργο Ρόρρη, που ενώνονται ξανά για να παρουσιάσουν τη δουλειά τους. Ειδικότερα συμμετέχουν οι: Μαρίνα Βλαχάκη, Αγγελική Γαλανοπούλου, Φούλα Θαλασσινού, Κατερίνα Θεοδώρου, Πέγκυ Καλογεροπούλου, Λένα Καφαντάρη, Μάνος Κορδάκης, Τατιάνα Κωνσταντινίδου, Αγγελική Λόη, Νεκτάριος Μαμάης, Ελένη Μαραγκουδάκη, Φλώρα Μάστρακα, Λιάνα Μέρμηγκα, Δημήτρης Παπανικολάου, Μαριέττα Πεπελάση, Βάσω Ραγκούση, Μαρία Σιγάλα, Αναστασία Φλόκα, Ειρήνη Φλώρου, Γιούλη Φραντζέσκου, Μάνος Χαμηλάκης και Raphael Jacob. «Είναι οι καλλιτέχνες που δημιουργούν μικρούς και περίκλειστους ονειρόκοσμους καλώντας τους θεατές να διαλέξουν και αυτοί με τη σειρά τους τον δικό τους», σημειώνει σχετικά η Ιστορικός Τέχνης Βένια Παστάκα, προσθέτοντας ότι η κύρια θεματική των περισσότερων καλλιτεχνών που συμμετέχουν είναι τοπία και νεκρές φύσεις, πορτρέτα και εσωτερικά δωματίων. Σημειώνεται ότι ο Χώρος Τέχνης «ΣΤΟart ΚΟΡΑΗ» λειτουργεί τηρώντας όλα τα προβλεπόμενα μέτρα κατά της διασποράς της Covid-19. Αθήνα, 27 Απριλίου 2022

www.stoart.gr

 

 

 

* Δρ Κωνσταντίνος Μπούρας, Επισκέπτης Καθηγητής Θεατρικής Κριτικής στο ΕΚΠΑ

 

 

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Back to Top