Fractal

Ποίηση της Κασσάνδρα Αλογοσκούφι για το έργο «Τοιχογραφία Κόρης» της εικαστικού Γεωργίας Κοκκίνη

Tης Κασσάνδρα Αλογοσκούφι // *

 

 

[Πίνακας Γεωργίας Κοκκίνη, «Τοιχογραφία Κόρης», μικτή τεχνική ακρυλικό και γύψος, 70cm x 50cm]

 

 

 

«Η ΚΟΡΗ ΤΟΥ ΙΩΑΚΕΙΜ»

 

Αυτή η Kόρη που κοιτά μέσα απ’ το τελάρο του κόσμου,

έναν άνθρωπο προσπαθεί να βρει.

Να εντοπίσει αγνή βουλή μεταξύ των τόσων εφήμερων σημείων.

Να απιθώσει το Παιδί στα χέρια της καλοσύνης,

αποσοβώντας τα όσα δεινά μελλούμενα γοργά θα πλησιάζουν.

Ανέφικτο, όπως ήταν, στον πόνο καθαγιάστηκε η Παναγιά,

ασβέστωσε η εικόνα στα χείλη τα πικρά του κρίνου.

Ερμητικά κλειστά σιωπούν στον όρκο του πένθους.

Μάνα είναι ενός Παιδιού γεννημένου να πεθαίνει.

Αυτή η ειμαρμένη της Μάνας των εθνών,

Την κάμει Μάνα κάθε αδικημένου,

που γλυκοφιλά, που γλυκοκρατεί.

Δέσποινα των αγγέλων!

Δίχως κλάμα, για εσένα πενθεί.

Δίχως γέλιο, εσένα αποχαιρετά.

Είναι η ευλογημένη ρίζα του Ιεσσαί.

Ανθεί ακόμα στον κόρφο της Κόρης του Ιωακείμ

Εκείνο το ατελεύτητο λουλούδι της αγάπης.

 

 

 

 

Στο χρώμα…

 

Γεωργία Κοκκίνη. Γεννήθηκε στην Αθήνα. Έζησε σε Ρώμη και Νότια Αμερική. Έχει παρακολουθήσει ελεύθερες σπουδές στην Αθήνα και μαθήματα εικονογραφίας στη σχολή του Μουσείου Μπενάκη, και εν συνεχεία για δύο χρόνια εντρύφησε στην Ιαπωνική ζωγραφική, στη Ρώμη. Παράλληλα, αποφοίτησε απ’τη Σχολή Διακοσμητών S. Giacomo μαθητεύοντας κοντά σε καθηγητές, όπως ο Luigi Bruno και Marcello Ridolfi. Το 1995, καταπιάνεται με την τεχνική της ακουαρέλας κοντά στον Ισπανό ακουαρελίστα Pedro Cano. Δύο χρόνια μετά, συμμετέχει στην έκθεση Βυζαντινής Αγιογραφίας σε διοργάνωση απ’την Ελληνική Πρεσβεία στη Ρώμη. Το 2004, πραγματοποιείται η ατομική έκθεση Βυζαντινής Αγιογραφίας, υπό την αιγίδα της Ελληνικής Πρεσβείας της Ρώμης και την Εποπτεία του Τμήματος Καλών Τεχνών του Υπουργείου Πολιτισμού Ιταλίας (Ministero per I Beni e Le Attivita Cultrurali) στην εκκλησία της S. Marta (Piazza del Collegio Romano). Το 2013, εκπροσωπεί την Ελλάδα μαζί με εννέα Ελληνίδες εικαστικούς στην έκθεση τού Παρισιού “L’Art en Capital”, στο διεθνές σαλόνι Γάλλων καλλιτεχνών στο μυθώδες χώρο του Grand Palais και υπό την επιμέλεια της ελληνικής συμμετοχής απ’ την ιστορικό τέχνης Έμμυ Βαρουξάκη.

Έργα της υπάρχουν στο Αρχαιολογικό Μουσείο Θεσσαλονίκης και στο Museo Civico D’Arte Moderna e Contemporanea, Anticoli Corado (Δημοτικό Μουσείο Μοντέρνας και Σύγχρονης Τέχνης). Το 2016, στο Palazzo Borghese της Φλωρεντίας της απονεμήθηκε δικαίως το διεθνές βραβείο Leonardo Da Vinci. Έχει συμμετάσχει σε ομαδικές και ατομικές εκθέσεις σε Ελλάδα και εξωτερικό.

Το χαρακτηριστικό ασβέστωμα των πινάκων της αποδίδει μία αποκαλυπτικά μυσταγωγική πανδαισία απολιθώνοντας τις βυζαντινές καταβολές της καλλιτεχνικής παράδοσης, που εγκυμονεί σαν πικρός νόστος ή γλυκό άρτυμα πατρίδας σε μεταναστευτικό εκτροχιασμό μεταξύ ηπείρων Ευρώπης και Αμερικής για να τις εκφέρει κάποτε στις κρυμμένες τοιχογραφίες(fresco) μιας καθολικής Πομπηίας κόντρα σε μια προσωπική στρογγύλευση του Είναι της ύπαρξης. Αυτό που οι αγιογραφίες φοβήθηκαν, δηλαδή το ασβέστωμα των απίστων, η Γ.Κ. το εξυψώνει σε κορύφωση (saturation) αειφόρου έκβασης έργου τέχνης ως έκτος αέριος Κρόνος σε ηλιακή περιφορά ή ως άλλος Saturnus ο θεός της αγροκαλλιέργειας και δέησης στη Φύση.

 

 

 

Στο κείμενο…

 

*Κασσάνδρα Αλογοσκούφι. Πολυβραβευμένη συγγραφέας και εικαστικός. Έχει λάβει διετή υποτροφία φοίτησης στο ποιητικό και μεταφραστικό Σπουδαστήρι του Ιδρύματος Τάκης Σινόπουλος. Το 2009 εκπροσώπησε την Ελλάδα στην Πεζογραφία στη Μπιεννάλε Νέων Δημιουργών(27 χώρες, 700 καλλιτέχνες,7 τέχνες) σε επιλογή από το Υπουργείο Παιδείας σε συνεργασία με την Π.Ε.Λ. Επηρεασμένη από το ανανεωτικό καλλιτεχνικό κίνημα της Ελλάδας, παρουσιάζει στο φιλότεχνο κοινό λογοτεχνικά αφιερώματα σε σημαντικούς σύγχρονους Έλληνες Ζωγράφους.

 

 

 

Ετικέτες:
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Back to Top