16 Mαρτίου – Συλί Προυντόμ
Επιμέλεια: Δήμητρα Ντζαδήμα //
Ο Ρενέ-Φρανσουά-Αρμάν Προυντόμ, γνωστός ως Συλί Προυντόμ, γεννημένος σαν σήμερα το 1839, ήταν Γάλλος ποιητής και δοκιμιογράφος, νικητής του πρώτου Βραβείου Νόμπελ Λογοτεχνίας, το 1901.
Ο Προυντόμ σπούδασε αρχικά για να γίνει μηχανικός, αλλά άλλαξε τα ενδιαφέροντά του προς τη φιλοσοφία και αργότερα στην ποίηση. Δήλωσε πως, γράφοντας ποίηση, ο σκοπός του ήταν να δημιουργήσει επιστημονική ποίηση για την μοντέρνα εποχή. Ήταν μέλος της Παρνασσιστικής σχολής, αν και, παράλληλα, το έργο του επιδεικνύει χαρακτηριστικά αμιγώς δικά του.
Αφιέρωσε το μεγαλύτερο μέρος από τα χρήματα που έλαβε από το Νόμπελ, για τη δημιουργία ενός βραβείου ποίησης που απονέμεται από τη Société des gens de Lettres . Ίδρυσε επίσης, το 1902, τη Société des Poetes français με τους Jose-Maria de Heredia και Leon Dierx .
Στο τέλος της ζωής του, η κακή υγεία τον ανάγκασε να ζει σχεδόν σαν ερημίτης, ενώ συνεχίζε να γράφει, κυρίως δοκίμια. Πέθανε ξαφνικά στις 6 Σεπτεμβρίου 1907.
Από το ποιήμα “Τα μάτια”
————————–
Έχει χαθεί το βλέμμα τους; Ποτέ!
Δε γίνεται το βλέμμα να έχει σβήσει:
Κοντά σε κείνο που αόρατο ονομάζουν
έχουν γυρίσει.
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
-
-
18 Μαΐου – Μπέρτραντ Ράσελ
18/05/2018, 9:17 πμ -
17 Μαΐου – Σάντρο Μποτιτσέλλι
17/05/2018, 4:51 μμ -
16 Μαΐου – Μαρία Γκαετάνα Ανιέζι
15/05/2018, 11:30 μμ -
15 Μαΐου – Κάρλος Φουέντες
15/05/2018, 10:24 πμ -
14 Μαΐου – Άουγκουστ Στρίντμπεργκ
14/05/2018, 3:53 μμ
ΘΕΜΑΤΑ
-
Λέξεις μαχαίρια
του Μάκη Αρμένη // Αυτοί που γράφουν κάθε μέρα θα με καταλάβουν, υπάρχουν μέρες που δεν σου χρειάζονται λέξεις, μπορείς καλύτερα να εκφραστείς με μια αποστροφή του προσώπου, μια ματιά, μια κίνηση του χεριού, που δεν θα χαιρετάει, μια κλωτσιά,
Περισσότερα -
«Αδερφοί Καραμάζοφ»: Η Νατάσα Τριανταφύλλη σκηνοθετεί το κύκνειο άσμα του Ντοστογιέφσκι.
Από την Αντιγόνη Καράλη // «Κόλαση είναι το μαρτύριο του να μην αγαπάει κανείς». Εικόνες, πρόσωπα, σχέσεις, ατμόσφαιρες, ήχοι που συνδυάζουν τις πιο ασυμβίβαστες αντιφάσεις. Που αποκαλύπτουν «τον καραμαζοφικό άνθρωπο» που όλοι κρύβουμε μέσα μας, ικανό να κινείται
Περισσότερα -
Ποίηση: «Ο Αδερφός μου»
Γράφει η Ρεβέκκα Κακολύρης // * Δεν έχουν εξημερωθεί τα τέρατα μαμά Τα δακρυγόνα στάζουν ωσάν το αίμα του μικρού σου γιου Υγρά και άχρωμα ωσάν δυο σταγόνες νερό απ’ την ουράνια θάλασσα Ωσάν τα ματωμένα επιμορφωτικά
Περισσότερα -
Ο χριστιανικός υπαρξισμός του Nicolas Berdyaev, για τη φιλοσοφία της Ιστορίας
Γράφει ο Μύρων Ζαχαράκης // – Νικολάι Μπερντιάεφ, “Το νόημα της Ιστορίας”, μτφρ. Σωτήρης Δημόπουλος, Εναλλακτικές εκδόσεις, Αθήνα 2021, Σελ. 314 – Νικόλαος Μπερντιάγεφ, “Ο Νέος μεσαίωνας”, μτφρ. Πρόδρομος Π. Αντωνιάδης, εκδόσεις Αθανασίου Αλτιντζή, Θεσσαλονίκη 2019,
Περισσότερα -
Τα παραμύθια του Σαββάτου…Ποιος φοβάται τους δεινόσαυρους; Αυτά τα προϊστορικά τέρατα που η όψη τους και μόνο είναι φορές που παγώνει το αίμα
Γράφει η Ελένη Μπετεινάκη // * Ποιος φοβάται τους δεινόσαυρους; Αυτά τα προϊστορικά τέρατα που η όψη τους και μόνο είναι φορές που παγώνει το αίμα. Αν πρόκειται για τον Αληθινό, τότε όλοι τον φοβούνται γιατί έχει θάρρος, δύναμη
Περισσότερα -
✩ Βιβλία με 100 λέξεις
Γράφει ο Δημήτρης Φύσσας // * Γιάννης Κατσίκης «Ο Γραικός Θαλασοπόρος Χουάν Ντε Φούκα», εκδ. ΑΩ Στηριγμένος σε πλήθος πηγών, ο συγγραφέας αναπλάθει λογοτεχνικά τη μορφή ενός από τους απίθανους τυχοδιώκτες της εποχής των Ανακαλύψεων,
Περισσότερα -
Η μπαχτίνια καρναβαλικότητα στο ποίημα του Στέφανου Σαχλίκη «Το Καταλόγιν της Πόθας» (Μέρος Δ’)
Γράφει ο Αγησίλαος Κ. Αλιγιζάκης // Διαβάστε το Α΄μέρος > εδώ Διαβάστε το Β΄μέρος > εδώ Διαβάστε το Γ΄μέρος > εδώ Η έμμετρη αφήγηση (καταλόγιν) της Πόθας είναι το τρίτο γελαστικό έργο λόγου, το οποίο είναι καθαρά
Περισσότερα