Fractal

Πεζοποίηση: “Ρημαγμένο κατάστημα” & “Σύρραξη στην κλινική την Κυριακή”

Γράφει Αλήτις Τσαλαχούρη // *

 

 

 

 

 

Ρημαγμένο κατάστημα-Zώσα ψυχή μες στο κατάστημα-Απέξω κρέμονται λαμπιόνια-Εγώ κι εσύ μόνο κατάματα-Ο ιδιοκτήτης-Δυο γκαρσόνια-Σώνονται όμως του ιδιοκτήτη του-Υπομονή-Τα όποια φρένα-Σαν να ξεστόλιζε το έλατο– Ξηλώνει όλα τα λαμπιόνια-Διώχνει μαγείρισσα- Λαντζέρισσα-Κρατάει εμάς —Κρατάει γκαρσόνια-Στρώνει τραπέζι στον περίβολο-Και με ένα αμάξι παίρνει φόρα-Ρίχνει τα τζάμια και την πόρτα του-Κορνίζες με όμορφα τοπία-Θρύψαλα γίνονται στα πόδια του-Βοσκοί με πρόβατα και γίδια-Από κασέτα πλημμυρίζουνε-Βιολιά- Κλαρίνα και λαγούτα-Το τραπεζάκι μας φωτίζεται-Απ’ τα λαμπιόνια τα πεσμένα-Kι όπως τσουγκρίζουμε μια γύρα μας-Με το κρασί μας-Ένα θαύμα- Στο ρημαγμένο το κατάστημα αρχίζουν να ’ρχονται αμάξια- O ιδιοκτήτης τους προσκάλεσε- Δεν παίρνει φράγκο από κανέναν-‘‘Του διπλανού μας τα ερείπια – Τραβάνε την παλιανθρωπιά μας’’— Μας λέει σαν την ξεπροβόδιζε – Την ξαφνική τη συντροφιά μας- ‘‘Του διπλανού μας τα ερείπια- Τραβάνε την παλιανθρωπιά μας’’ –

 

Σύρραξη στην κλινική την Κυριακή-Κάθε Κυριακή-Στην κλινική-Σύρραξη γύρω απ’ το μοναδικό ραδιόφωνο-Στην αίθουσα ψυχαγωγίας-Τη θλιβερή-Αντιμαχόμενοι άθεοι και χριστιανοί της ψυχιατρικής πανδαισίας-Οι άθεοι θέλουν να ακούσουν τα ηλεκτρικά δαιμόνια-Όπως τους κατηγορούν αυτοί της Εκκλησίας-Οι άλλοι τη λειτουργία-Για έναν Θεό που για να υπάρχει η κλινική είναι νεκρός-Όπως τους κατηγορούν αυτοί της αθεΐας-Και μέχρι να το αποσύρει νοσοκόμος για να επιβάλει ησυχία-Στην αίθουσα-Τα ηλεκτρικά δαιμόνια με το νεκρό Θεό παλεύουν-Στα ερτζιανά-Ποιος θα σταθεί-Κι απ’ τα ηχεία ηλεκτρισμός μαζί με ψαλμωδία-Σκηνή που κάνει τον καθένα να ξεχνά-Του εγκλεισμού του την αιτία-Στην κλινική-Κάθε Κυριακή-Σύρραξη γύρω απ’ το μοναδικό ραδιόφωνο-Στην αίθουσα ψυχαγωγίας-Τη θλιβερή-

 

 

 

Η Αλήτις Τσαλαχούρη γεννιέται στην Καμίνα της Κεντρικής Αφρικής-Σπουδάζει αναγκαστικά σκηνοθεσία κινηματογράφου στη Σχολή Λυκούργου Σταυράκου γιατί δεν υπήρχε τμήμα σεναρίου-και συμμετέχει στο Φεστιβάλ Μικρού Μήκους Ταινιών της Δράμας-Με τη μικρού μήκους ταινία- ‘’Οι δρόμοι περνούν μέσα από τις πόλεις’’-Βασισμένης σε διήγημα του Τσαρλς Μπουκόφκι–Για πάνω από 25 χρόνια ψωμίζεται ως διορθωτής δημοσιογραφικών δοκιμίων στον ημερήσιο Τύπο και αποχωρεί για λόγους ψυχικής υγείας το 2010-Είναι κανονικό μέλος από το 1996 της ΕΣΗΕΑ-Η πρώτη της ποιητική συλλογή-”Το Καρουσέλ του Τσε Γκεβάρα” κυκλοφορεί το 2016 από τις εκδόσεις της Οδού Πανός-Η δεύτερη ποιητική της συλλογή με τον τίτλο-”Κάθαρμα”-κυκλοφορεί τον Οκτώβριο του 2020 και πάλι από τις εκδόσεις της Οδού Πανός-Τον Φεβρουάριο του 2024 -Στο Θέατρο Τέχνης της Οδού Φρυνίχου-Παρουσιάστηκαν στην παράσταση “Χάρτινα Τραγούδια’’ για πρώτη φορά- ο κύκλος τραγουδιών της ‘’Το τζουκ μποξ της Μαρίτσας”-Σε μουσική του αδερφού της Φίλιππου Τσαλαχούρη και τη συνοδεία της ηθοποιού Λουκίας Μιχαλοπούλου-Η πρώτη εκτέλεση των τραγουδιών είχε πραγματοποιηθεί με τη φωνή της Λένας Κιτσοπούλου-Ενώ ο Δώρος Δημοσθένους-Στο δίσκο του ‘On the road’’ είχε συμπεριλάβει το τραγούδι-‘’Ποτήρι’’-Την ποίησή της την ονομάζει πεζοποίηση γραμμένη σαν τηλεγράφημα-Γιατί λείπουν τα σημεία στίξης-Τα οποία κατάπιε η ψυχιατρική αγωγή-Αφήνοντας μια παύλα-

 

 

Ετικέτες:
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Back to Top