Fractal

✩ «Οι Δολοφόνοι του Ανθισμένου Φεγγαριού». Μια ταινία που θέτει περισσότερα προβλήματα απ’ όσα υποτίθεται ότι λύνει.

Γράφει ο Κωνσταντίνος Μπούρας //

 

 

«Οι Δολοφόνοι του Ανθισμένου Φεγγαριού». Μια ταινία που θέτει περισσότερα προβλήματα απ’ όσα υποτίθεται ότι λύνει.

 

Ο Σκορτσέζε στα χειρότερά του. Μπέρδεψε τον «Νονό» με τον Μάρλον Μπράντο, το γουέστερν με τον Κλαρκ Γκέϊμπλ, τις ταινίες με Ινδιάνους και καουμπόηδες, το ψυχολογικό θρίλερ, το αστυνομικό μυθιστόρημα, το νουάρ, το μπαρόκ, τον λαϊκό εξπρεσσιονισμό, τον κινηματογραφικό μελοδραματισμό (όπως κυρίως εκδηλώνεται στον «Τιτανικό») κι έφτιαξε ένα ευπώλητο (πολυδιαφημισμένο) μεταμοντέρνο αμάλγαμα που έχει τον ατελείωτο.

 

 

Και καλά ο Ρόμπερτ ντε Νίρο. Αυτός ΞΕΡΕΙ ΝΑ ΠΑΙΖΕΙ κι ΌΤΑΝ ΘΕΛΕΙ …παίζει!!!

Καλή και η ινδιάνικης καταγωγής νέα σταρ Λίλι Γκλάντστοουν που της εύχομαι να μακροημερεύσει στο σκληρό Hollywood και να μην τυποποιηθεί πριν καν απογειωθεί.

Εκείνος όμως ο σιτεμένος πρώην καλλονός Λεονάρντο Ντι Κάπριο ΕΙΝΑΙ ΜΙΜΟΣ, ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΗΘΟΠΟΙΟΣ, σαν πολλές εγχώριες έθνικ-σταρ (ονόματα δεν λέμε, οικογένειες ΔΕΝ θίγουμε). Τόση ψευτιά στα γκρο-πλαν έκανε μπαμ στη μεγάλη οθόνη, ειδικά εάν κάθεσαι στις τρεις πρώτες σειρές. Ελάχιστες φορές παρασύρεται από τον συμπρωταγωνιστή του κι από κούραση ή αφηρημάδα αφήνεται στον βαθύ ρόλο του. Τι ρόλος κι αυτός! Εάν ήταν πραγματικός ηθοποιός κι όχι μίμος θα έπλαθε έναν ντοστογιεφσκικό ήρωα, ήταν όμως τόσο ρηχός κι αναμενόμενος, τόσο επαναλαμβανόμενος, τόσο Μάρλον Μπράντο (με τον υποτιθέμενο προγναθισμό του) που αηδίασα!!! Ναι, αυτό είναι το σωστό ρήμα. Κι επειδή έφτασα σε μια ηλικία που αποφάσισα να εκφράζομαι σταράτα, απλά και καθαρά ΔΕΝ ορρωδώ προ καλλιεπείας…

Εντάξει, καλή η ταινία, ενημερωτική. Ξεπλένει το κακό κάρμα των αρπακτικών κι εκμεταλλευτών λευκών που εξανδραπόδισαν τους πνευματικούς και εναρμονισμένους με την Γη κατοίκους τής αμερικανικής ηπείρου λίγο πριν εισβάλλει ο συφιλιδικός και δύσμορφος Κορτέζ. Όμως πέρασαν στο ντούκου και οι εμφύλιοι μετά των ίδιων των Ινδιάνων και η πολυπολιτισμικότητα μιας εποχής που μας φαίνεται μακρινή κι ομοιογενής…

Εάν ήμουνα απόγονος εκείνων των αδικημένων θα διαμαρτυρόμουνα σθεναρά για αυτή την κινηματογραφική κακοποίηση. Είναι σαν κινηματογραφικός βιασμός, επαναλαμβανόμενος, αναπαράσταση (δίχως κατ’ αντιπαράστασιν) του αρχικού…

Κι ας μην ξεχνάμε ότι ο Μάρλον Μπράντο έστειλε μια Ινδιάνα να παραλάβει αντ’ αυτού το Όσκαρ. Κάτι ήξερε αυτός από υποκρισία!!!

Μην απορήσετε λοιπόν εάν η Λίλι Γκλάντστοουν τιμηθεί με βραβείο Όσκαρ γυναικείου ρόλου μετά βαΐων τε κλάδων.

Το κοινό κι η Ιστορία όμως έχουν την τελευταία λέξη.

ΑΠΟΓΟΗΤΕΥΣΗ ΑΠΟ ΈΝΑΝ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΟ ΔΟΚΙΜΙΑΚΟ ΑΧΤΑΡΜΑ…

 

Info: https://www.athinorama.gr/

 

 

 

 

Οι Δολοφόνοι του Ανθισμένου Φεγγαριού, Killers of the Flower Moon, 2023, Έγχρ., Διάρκεια: 206′, 4, Δραματική, Aμερικανική

Στη δεκαετία του 1920, ο νεαρός Έρνεστ Μπέρκχαρτ επιστρέφει από τον Μεγάλο Πόλεμο στην Οκλαχόμα, μπαίνει υπό την προστασία του θείου του Γουίλιαμ Χέιλ και εμπλέκεται σε μια σειρά δολοφονιών Ινδιάνων.

 

Σκηνοθεσία:

  • Μάρτιν Σκορσέζε

Με τους:

  • Λίλι Γκλάντστοουν
  • Λεονάρντο Ντι Κάπριο
  • Ρόμπερτ ντε Νίρο
  • Τζέσι Πλέμονς

 

 

 

 

*Δρ Κωνσταντίνος Μπούρας, ποιητής, θεατρολόγος, μεταφρασεολόγος και κριτικός https://konstantinosbouras.gr

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Back to Top