Fractal

✩ Ράδιο Μετρονόμ / Metronom (2022), μια ταινία σαν τις «Ζωές των άλλων» αλλά λιγότερο δραματική…

Γράφει ο Κωνσταντίνος Μπούρας //

 

 

 

Ράδιο Μετρονόμ / Metronom (2022)

 

Η ζωή είναι χαοτική, παράλογη, συμπτωματική, υπακούει στην Τύχη και στην Ανάγκη (στην Αδράστεια). Η διαφορά τής υποκριτικής από το θέατρο στον κινηματογράφο είναι σημαντική: η μεγάλη οθόνη και τα ατελείωτα γκρο-πλαν επιτρέπουν την εσωτερικότητα τού βλέμματος, την φαινομενική απάθεια τού προσώπου, την ελαστική πλαστικότητα τού σκεπτομένου σώματος… Στο θέατρο (το παραδοσιακό, όταν δεν χρησιμοποιούνται γιγαντοοθόνες) επικρατούν δύο στοιχεία: η υπερβολή και η μεγέθυνση.

 

 

Από δραματουργικής πλευράς: η μυθοπλασία σε σχέση με την μαρτυρία-χρονικό διαφέρουν ως προς την αντικειμενική, υποκειμενική, ή την δι-υποκειμενική διαχείριση τού βιώματος, ή των βιωμάτων (των αφηγήσεων από διαφορετικά υποκείμενα).

Σε αυτή την μάλλον αργή αλλά άκρως ενδιαφέρουσα ταινία (που απόλαυσα στον ατμοσφαιρικότερο θερινό κινηματογράφο τής γειτονιάς μου, στο μυθικό ΕΚΡΑΝ φυσικά!!!) υπερίσχυσε η διακριτική οπτική (ασπρόμαυρη και «φυσικά» φωτισμένη) οπτική γωνία που διάλεξε ο κινηματογραφιστής για να συνδέσει μια μακρινή εποχή (το 1972) με το «τώρα» (το 2022).

Η πίστη του στην αναπαράσταση των «ιστορικών» γεγονότων τού στέρησε (ίσως ηθελημένα) την δραματική μεγαλοστομία, την έκρηξη των συναισθημάτων, την απογείωση τού ρυθμού. Η ταινία τελειώνει απότομα, χωρίς λύση, δίχως απάντηση στα ζωτικά προβλήματα των ηρωίδων και των ηρώων.

Οι δύο ερωτικές σκηνές είναι από τις ρεαλιστικότερες και πειστικότερες που έχω δει στον κινηματογράφο.

Οι ηθοποιοί έπαιζαν με άκρα σοβαρότητα, αφαιρετικά, πειστικά, πειθήνια στις προσταγές τού σκηνοθέτη τους. Λύγιζαν κυριολεκτικά κάτω από το βάρος των ρόλων τους.

Η αποφυγή αμέσων πολιτικών σχολίων έδωσε μεγαλύτερο βάθος στο εν λόγω πόνημα.

ΔΕΙΤΕ ΤΗΝ. ΜΗΝ ΤΗΝ ΧΑΣΕΤΕ. ΕΙΝΑΙ ΕΡΓΟ ΤΕΧΝΗΣ!!!

 

Μετά Λόγου Γνώσεως,

 

info: https://www.athinorama.gr/

 

 

 

Ράδιο Μετρονόμ (Metronom) , 2022, Έγχρ., Διάρκεια: 93′, 3,5, Δραματική, Ρουμάνικη

Στο Βουκουρέστι του 1972, η 17χρονη Άνα και η παρέα της κάνουν πάρτι. Ακούνε ροκ μουσική, χορεύουν και αποφασίζουν να στείλουν ένα γράμμα στο «Metronom», το μουσικό πρόγραμμα που μεταδίδεται παράνομα από το Radio Free Europe στη Ρουμανία.

 

Σκηνοθεσία:

  • Αλεξάντρου Μπελκ

Με τους:

  • Μάρα Μπουγκάριν
  • Σέρμπαν Λαζαρόβιτσι
  • Βλαντ Ιβάνοφ

 

 

*Δρ Κωνσταντίνος Μπούρας, ποιητής, θεατρολόγος, μεταφρασιολόγος και κριτικός,  https://konstantinosbouras.gr

 

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Back to Top