Fractal

☆ Η απόλυτη μιμική!!! Στο Θέατρο Καλλιρρόης το πιο απολαυστικό και ταιριαστό «Πατατάκι μέσα στη ζάχαρη»  του Άλαν Μπέννετ  σε σκηνοθεσία Βασίλη Νανάκη που ερμηνεύει φανταστικά τους … τρεις επώνυμους ήρωες…

Από τον Κωνσταντίνο Μπούρα // *

 

 

 

Μπορεί οι υπεύθυνοι αυτού του σκηνικού κομψοτεχνήματος «Πατατάκι μέσα στη ζάχαρη»  να το χαρακτηρίζουν «Ένα κωμικό θρίλερ στο Θέατρο Καλλιρρόης», όμως πρόκειται για τον εντελέστερο πολυφωνικό, μιμικό μονόλογο που έχω δει ποτέ στη ζωή μου, με εξαίρεση της προ τριαντακονταετίας εμφάνιση του μυθικού Μαρσέλ Μαρσώ στο Μέγαρο Μουσικής, όπου είχες την εντύπωση ότι παίζουν πολλά πρόσωπα στην τεράστια σκηνή.

 

 

 

 

Μάθημα υποκριτικής αλλά και θεατρικής ηθικής, σκηνικής εγρηγόρσεως, επαγγελματικής επάρκειας, ψυχοσωματικής ενότητας, υπερεξασκήσεως των εκφραστικών μέσων ενός ηθοποιού που γεμίζει την σκηνή, την υπερβαίνει και ενσωματώνει τους θεατές σε ένα αερόστατο που υπερίπταται τα τρία πρώτα μετά και απογειώνεται σε ένα σκηνικό σύμπαν με ξεκάθαρη θεατρική συνθήκη: ένας ηθοποιός μίμος-παντόμιμος, συνοδεία ενός επί σκηνής μουσικού, ενός σκιάχτρου και ενός ριντώ (αμφότερα παραπέμπουν στο θέατρο σκιών) δημιουργούν μία πολυφωνία, αφού ο αναγεννησιακός θεατράνθρωπος υποδύεται ταυτόχρονα τη μητέρα του και τον πάλαι ποτέ εραστής της, ΌΧΙ ΜΟΝΟΝ ΜΕ ΤΗ ΦΩΝΗ αλλά με πλήρη σωματική έκφραση.

Πέρα πολύ από όρους, ρεύματα και ορισμούς, ο άνθρωπος αυτός ποιεί ήθος, μας προτρέπει να εξασκήσουμε την δική μας ενσυναίσθηση και μας υπνωτίζει με έναν τρόπο τόσο διακριτικά μαγικό, που υστερούν τα λόγια στην όποια απόπειρα μεταφοράς αυτής της υπέρ-μετά-νεωτερικότητας με την αποκλειστική χρήση του γλωσσικού κώδικα.

Τα παραγλωσσικά σημεία είναι τόσα πολλά, αρμονικά συνταιριασμένα και συλλειτουργούντα, που πρέπει επειγόντως όλοι οι σπουδαστές δραματικών σχολών και όλοι οι φοιτητές (ανεξαρτήτως Τμήματος) να σπεύσουν να δουν αυτή την παράσταση.

Η ζωντανή μουσική (σόλο κλαρινέτο Μικές Σακελλίου) λειτουργεί μάλλον σαν υπογράμμιση στις αφηγηματικές τομές, που θαρρείς και βγήκαν από τον πάλαι ποτέ ποιητικό βωβό κινηματογράφο.

Μόνον που εδώ το ομιλών και δρον πρόσωπο δεν είναι βωβό, αλλά λαλίστατο, κινούμενο σε έναν σκηνικό χώρο διαστελλόμενο τόσο που να περιλαμβάνει όλη την ταλαίπωρη ανθρωπότητα ανεξαρτήτως ιστορικού χωροχρόνου.

Τέλεια επίτευξη σκηνικής οικονομίας, αρμονικού συνδυασμού πλούσιων κωδίκων, αποτελεσματικής αφήγησης, αισθητικής απόλαυσης, δραματουργικής αποτελεσματικότητας.

 

Μην χάσετε αυτή την σκηνική ευωχία!!!

 

 

info:

 

Δελτίο Τύπου                                                      1/11/2021

Άλαν Μπέννετ

«Πατατάκι μέσα στη ζάχαρη»

Σκηνοθεσία: Βασίλης Νανάκης

Ένα κωμικό θρίλερ στο Θέατρο Καλλιρρόης

Κάθε Δευτέρα και Τρίτη

 

Το έργο του Άλαν Μπέννετ «Πατατάκι μέσα στη ζάχαρη» παρουσιάζεται στο Θέατρο Καλλιρρόης κάθε Δευτέρα και Τρίτη έως τις 14 Δεκεμβρίου. Τη σκηνοθεσία υπογράφει ο Βασίλης Νανάκης, ο οποίος ερμηνεύει και τον κεντρικό ήρωα.

Το «Πατατάκι μέσα στη ζάχαρη» είναι ένας από τους τέσσερις μονολόγους που περιλαμβάνονται στο βιβλίο του Άγγλου δημιουργού (θεατρικού συγγραφέα, σεναριογράφου, ηθοποιού)  Talking heads. Γράφτηκε και ηχογραφήθηκε για την τηλεόραση του BBC το 1987 και από τότε έχει παιχτεί στο εξωτερικό αρκετές φορές ενώ στην Ελλάδα ανεβαίνει για τρίτη φορά.

 

Το έργο

Ο Γκράχαμ, ένας Άγγλος εργένης πενηντάρης, ζει μια ιδιαίτερη, αλλά ήσυχη και κατά τους τύπους ζωή, προσκολλημένος ακόμη στη μητέρα του. Αυτή την οικογενειακή γαλήνη, έρχεται να διαταράξει μια απρόσμενη συνάντηση της μητέρας με ένα παλιό της φλερτ που αναζωπυρώνεται και φτάνει στα πρόθυρα του γάμου. Οι εξελίξεις αυτές απειλούν τη ζωή και τον εύθραυστο ψυχισμό του Γκράχαμ, ιδιαιτέρως μπροστά στην προοπτική να εξαναγκαστεί να μετακομίσει ώστε να ζήσει εκεί η μητέρα με το νέο της σύζυγο στο σπίτι του. Για καλή του τύχη, η μοίρα αποφασίζει να τον σώσει ώστε να συνεχίσει τη φυσιολογική αν και νοσηρή ζωή του, υπό την γλυκιά “τυραννία” της μητέρας του.

 

Σκηνοθετική Προσέγγιση

«Το πατατάκι μες τη ζάχαρη» είναι ένα κωμικό θρίλερ, με ιδιόμορφο χιούμορ και στοιχεία νουάρ. Κατά την εξέλιξη του μέσω της υποκριτικής και της μουσικής δημιουργούνται ξεχωριστά σκηνικά και εσωτερικά μονοπάτια προσφέροντας στο θεατή μια μη ρεαλιστική απολαυστική παράσταση. Ενώ τεχνικά έχουμε να κάνουμε με έναν μονόλογο, η συγκεκριμένη σκηνοθετική προσέγγιση θέλει τον ηθοποιό να ζωντανεύει όλους τους χαρακτήρες που δρουν κατά τη διάρκεια του έργου χρησιμοποιώντας στοιχεία από σωματικό θέατρο, μίμηση, παντομίμα, αναπνευστικούς δρόμους δεμένα έτσι που το κάθε στοιχείο αλλά και ο συνδυασμός τους να παράγουν συμβολισμούς, δημιουργώντας ιδιαίτερες ατμόσφαιρες.

Επάνω στη σκηνή, καθ’ όλη τη διάρκεια του έργου, υπάρχουν και δρουν/αλληλεπιδρούν δύο παρουσίες: ένας μουσικός και ένας ηθοποιός που συμβολικά είναι το ίδιο άτομο, με τη μουσική να παίζει ξεχωριστό ρόλο. Η μουσική συνδυάζοντας τζαζ, κλασικά, ατονάλ και αβαν γκαρντ στοιχεία καθοδηγεί τον κεντρικό χαρακτήρα κινησιολογικά από την αρχή μέχρι το τέλος, σχεδόν εμμονικά κουρδισμένα, έτσι που ο θεατής να αντιλαμβάνεται πως αν η μουσική έλειπε, τότε ο Γκράχαμ θα γκρεμίζονταν σαν άψυχη μαριονέτα στο πάτωμα.

 

Συντελεστές

 

  • Συγγραφέας: Άλαν Μπένετ
  • Σκηνοθεσία /Φωτισμοί: Βασίλης Νανάκης
  • Πρωτότυπη μουσική /Μουσικός επί σκηνής:: Μικές Σακελλίου
  • Σκηνικά – Κοστούμια: Χρήστος Καραμέρος
  • Παραγωγή: Quantum BodyAthens Butoh Dance Group
  • Ερμηνεύει ο Βασίλης Νανάκης
  • Σόλο κλαρινέτο Μικές Σακελλίου

 

Θέατρο Καλλιρρόης, Καλλιρρόης 10, τηλ. 6942 097395

Παραστάσεις: Δευτέρα & Τρίτη

25, 26/10, 1, 2, 8, 9, 15, 16, 22, 23, 29, 30 /11, 6, 7, 13, 14/12

Ώρα έναρξης: 21:30                                     Διάρκεια: 1.10’

Τιμή εισιτηρίου: 12 € γενική είσοδος

Προπώληση: Ticketservices.gr

 

Eπικοινωνία:

Ειρήνη Λαγουρού | 6977247725 | irini.lagourou@gmail.com

 

 

Για την είσοδο τους στο θέατρο και σύμφωνα με τα μέτρα προστασίας για τον κορωνοϊό, οι θεατές πρέπει να επιδεικνύουν το πιστοποιητικό εμβολιασμού ή νόσησης εντός εξαμήνου.

 

 

 

 

* Δρ Κωνσταντίνος Μπούρας, Επισκέπτης Καθηγητής Θεατρικής Κριτικής στο ΕΚΠΑ

https://konstantinosbouras.gr

 

 

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Back to Top