Fractal

Εικονοποιήματα – παρτιτούρες

Από τον Κωνσταντίνο Μπούρα // *

 

Κωστής Τριανταφύλλου, “Μη άρτιος Μάρτιος”, Μανδραγόρας εκδόσεις, Αθήνα, Μάϊος 2020, σελ. 52

 

Costis / Κωστής Τριανταφύλλου: διακεκριμένος εικονοποιητής, επικριτής τής μετανεωτερικής αυθαιρεσίας, επιστήμων φιλόσοφος, διαλογιζόμενος εν τοις καλλιτεχνικοίς πράγμασιν, παρών αλλά και αποστασιοποιημένος από τα εικαστικά / ποιητικά / μουσικά μας πράγματα, είναι ο ίδιος ρυθμός υποφώσκων, διαπεραστικός όμως, επιδραστικός, ανεξίτηλος, που γράφει στο συλλογικό ασυνείδητο όπως χαράσσοντας τα αυλάκια στους δίσκους βινυλίου, όπως όργωναν τα λεκτικά χωράφια οι μεγάλοι γλωσσοπλάστες προκειμένου να ποιήσουν γλώσσαν ικανήν και αναγκαίαν όπως αποκρουστούν οι πολιτισμικές καταιγίδες παρόντος και μέλλοντος.

Όπως οι ηλιακές εκρήξεις τρομάζουν τα ζωντανά και ενεργοποιούν άδηλα ένστικτα και μηχανισμούς αυτοσυντηρήσεως δια της αναπαραγωγικής εξαπλώσεως, έτσι και το «ολικό καλλιτέχνημα» που συγγράφει και συρράπτει (συρραπτόμενος εντός του) ο πολύ-αναγεννητής Κωστής Τριανταφύλλου είναι υποδηλωτικόn (αν όχι και ενισχυτικό) των κραδασμικών αλλαγών που συντελούνται στο ηλεκτρομαγνητικό πεδίο τής Παγκόσμιας Συνειδητότητας.

Κυματική η φύση του έργου του (ποιητικού, εικαστικού, ρυθμικού). Πρόκειται για έναν αλγόριθμο που αγνοεί ενδεχομένως κι ο ίδιος, λειτουργεί όμως απολαυστικά πάνω στο πονεμένο σώμα τής μνήμης επαρκούς αναγνώστου / θεατού, όστις / ήτις συνδημιουργεί το δικό της παυσίλυπον και παυσίπονον «αμάχανον όρπετον» (για να θυμηθούμε τη Σαπφώ).

Ο Κωστής Τριανταφύλλου είναι ερωτικός δια της συμβολοποιήσεως. Το αισθητικό / καλλιτεχνικό ρεύμα που τον διαποτίζει είναι ο Συμβολισμός, μετουσιωμένος όμως σε μια μετά-μετανεωτερική ελευθερία υπαγωγής σε μαθηματικούς κανόνες που δεν έχουν διατυπωθεί ακόμη.

Κι αν φαίνεται πως ομιλώ με οξύμωρα και μεταφορές, ο λόγος μου είναι αναγκαστικώς συνεκδοχικός, ποιητική ανάπλασις των μετεικασμάτων εντός τής πεπειραμένης και πεπαιδευμένης συνειδήσεώς μου.

 

Κωστής Τριανταφύλλου

 

Ήδη οι παρηχήσεις στον τίτλο αυτής της συλλογής και το εικονοποιημένο γράφημα τού εξωφύλλου προδίδουν σαφώς την εικαστική και λογική αρτιμέλεια ενός δομημένου όντος που καλλιτεχνεί χωρίς να παραληρεί και φιλοσοφεί χωρίς να ευτελίζεται.

Τι άλλο θα μπορούσα να πω για μια μεγάλη μορφή των μελλοντικών Γραμμάτων και Τεχνών;

Ο λόγος σ’ εσάς συμπεφιλημένοι αναγνώστες θεατές στο μεγάλο θέατρο που λέγεται Κόσμος.

Εικονοποιήματα – παρτιτούρες πρωτακούστου συνθέσεως στεγάζει αυτός ο τόμος.

 

 

 

* Ο Δρ Κωνσταντίνος Μπούρας είναι Επισκέπτης Καθηγητής Θεατρικής Κριτικής στο ΕΚΠΑ (https://konstantinosbouras.gr)

 

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Back to Top