Fractal

Κάνοντας φύλλο και φτερό τη συγγραφή ενός φόνου

Γράφει η Ελένη Γκίκα //

 

«Η λέξη είναι φόνος», Anthony Horowitz , Μετάφραση: Χριστιάνα Σακελλαροπούλου, εκδ. Διόπτρα, σελ. 408

 

Τις ραφές του βιβλίου, τις χρωστάμε στον Μουρσελά στη γλώσσα μας, αυτός συνήθιζε να εξηγεί στον αναγνώστη [πολλές φορές και απευθυνόμενος άμεσα σ’ εκείνον «αγαπητέ αναγνώστη]. Ο Anthony Horowitz, δημιουργός 40 βιβλίων και επιτυχημένων τηλεοπτικών σειρών, ως συγγραφικό εύρημα το ανάγει κυριολεκτικά σε λογοτεχνική επιστήμη. Το πρωταγωνιστικό της δίδυμο, συγγραφέα- εκκεντρικού ντετέκτιβ κυριολεκτικά μας παίρνει από το χέρι, παρακολουθούμε μαζί του το κάθε τους βήμα. Προστριβές, αμφιβολίες, υποψίες, παρατηρήσεις, αντιρρήσεις, όλα γράφονται με το όνομά τους, οι διαφωνίες είναι διαφωνίες και η ανατροπή του τέλους απρόσμενη και για τον πιο παρατηρητικό αναγνώστη. Και φυσικά αρχίζει εντυπωσιακά. Η Νταϊάνα Κάουπερ, πλούσια μητέρα διάσημου ηθοποιού, μπαίνει σε ένα γραφείο τελετών για να οργανώσει μια κηδεία· τη δική της κηδεία. Έξι ώρες αργότερα θα βρεθεί νεκρή στο σπίτι της, στραγγαλισμένη με ένα κορδόνι κουρτίνας.

Ο απείθαρχος, εκκεντρικός ντετέκτιβ Ντάνιελ Χόθορν που φημίζεται για δύο πράγματα, την ικανότητά του να λύνει μυστήρια και να κρατάει καλά κρυμμένα τα δικά του σκοτεινά μυστικά και αναλαμβάνει να βρει τον δολοφόνο, επιλέγει ως άλλος Σέρλοκ τον δικό του Γουάτσον, και με χίλια τεχνάσματα πείθει τον συγγραφέα Άντονι Χόροβιτς, να παρακολουθήσει από κοντά μαζί του και μετά να γράψει την ιστορία. Με τον ίδιο τον Ντάνιλε Χόθορν ως πρωταγωνιστή, φυσικά.

Και εδώ ακριβώς ξεκινά ένα ενδιαφέρον, επικίνδυνο, με αυτοσαρκασμό και χιούμορ ταξίδι. Οι δυο άντρες αυτοκόλλητοι πια, τρώγονται σαν τον σκύλο με τη γάτα και ερευνούν τα πάντα για τη ζωή και το παρελθόν, για το περιβάλλον της Νταϊάνα Κάουπερ. Με ιστορίες από το παρελθόν να ζωντανεύουν, με το γραφείο τελετών να πρωτοστατεί σε μια σειρά από ευτράπελα, με το παράξενο δίδυμο να διαφωνεί, να σμίγει και να χωρίζει.

Αλλά ο αναγνώστη στο μεταξύ, κατοικοεδρεύει στο μυαλό και στην κουζίνα του συγγραφέα: παρατηρεί αντ’ αυτού, διχάζεται, κινδυνεύει, αμφιβάλει και καταλήγει σε μιαν αλήθεια απρόσμενη αλλ’ ωστόσο τόσο αληθοφανή!

Το κέντρο βάρους του συγγραφέα βρίσκεται και πάλι στο μυστήριο και στο αίνιγμα, αποτείοντας φόρο τιμής στην αγαπημένη του Άγκαθα Κρίστι, και παρ’ ότι σύγχρονο το μυθιστόρημα είναι τόσο μακριά από την σκανδιναβική νουάρ βία.

 

Anthony Horowitz

 

Ο Βρετανός συγγραφέας Anthony Craig Horowitz που γεννήθηκε τον Απρίλιο του 1956 στο Middlesex και σήμερα ζει στο βόρειο Λονδίνο με τη γυναίκα του, Jill Green, τους δύο γιους του και το σκύλο του, ξεκίνησε να γράφει στα οκτώ του χρόνια και από τότε δεν έχει σταματήσει. Έχει γράψει βιβλία για παιδιά, σενάρια για δημοφιλείς και βραβευμένες τηλεοπτικές σειρές και τον κινηματογράφο, αλλά και θεατρικά έργα. Γνώρισε τη διεθνή καταξίωση ως συγγραφέας μιας σειράς παιδικών βιβλίων με κεντρικό ήρωα τον έφηβο κατάσκοπο Alex Rider. Είναι επίσης ο δημιουργός της ιδιαίτερα επιτυχημένης αστυνομικής τηλεοπτικής σειράς “Foyle’s War”, που διαδραματίζεται κατά τη διάρκεια του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου. Στις αρχές του 2011, ο Horowitz επιλέχτηκε από το Arthur Conan Doyle Estate ως ο συγγραφές ενός νέου μυθιστορήματος με πρωταγωνιστή τον Σέρλοκ Χολμς. Τα βιβλία του έχουν εκδοθεί σε τουλάχιστον δώδεκα χώρες και αριθμούν χιλιάδες φανατικούς αναγνώστες και μαζί του οι αναγνώστες αισθάνονται Γουάτσον.

Στα ελληνικά βρίσκουμε τα βιβλία του «Το μυστικό του άγνωστου ιππότη», «Άλεξ Ράιντερ, μυστική αποστολή», «Αποστολή στην λευκή κορφή». «Αποστολή στην Καραϊβική», «Το χτύπημα του αετού», «Το αστέρι του κακού», «Το δάγκωμα του σκορπιού», «Η εταιρεία του τρόμου», «Ο οίκος του μεταξιού», «Μοριάρτι», «Οι φόνοι της κίσσας» και φυσικά «Η λέξη είναι φόνος».

Ως και στον τίτλο, μαζί με τον συγγραφέα θα καταλήξουμε!

 

 

 

Δημοσιεύθηκε στον Φιλελεύθερο

 

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Back to Top