Fractal

✔ Ευγενία Μακαριάδη: «Θα ευχόμουν η λογοτεχνία να μπορούσε να κάνει τους ανθρώπους καλύτερους»

Συνέντευξη: Ιωσήφ Αρνές //

 

 

Η Ευγενία Μακαριάδη γεννήθηκε και ζει στην Αθήνα. Εργάστηκε σε εταιρεία εξοπλισμού μηχανογραφικών κέντρων και σε τηλεοπτικό studio. Έχει εκδώσει το μυθιστόρημα Μύριαμ και Χάννα (εκδόσεις Λιβάνη), βραβευμένο από την Πανελλήνια Ένωση Λογοτεχνών. Διήγημά της διακρίθηκε στον πανελλήνιο θεματικό διαγωνισμό Hotel XXX – Άσεμνες Ιστορίες (εκδόσεις Πατάκη). Έχουν δημοσιευτεί διηγήματά της σε τοπικές εφημερίδες και στα διαδικτυακά περιοδικά Planodion -Ιστορίες μπονζάι, Fractalart, Vivliolatria καθώς και στο επιστημονικό περιοδικό Ψυχογραφήματα. Η συλλογή διηγημάτων της Ψευδάνθρακας και άλλες ιστορίες κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Βακχικόν.

 

Ευγενία Μακαριάδη

 

-Τι είναι εκείνο που σας ωθεί να γράφετε;

Θα σας απαντούσα, αν και ακούγεται κοινότοπο, γράφω για να εκφραστώ.. όμως δεν είναι μόνο αυτό είναι εμμονή, αν θέλετε, να γεμίσεις το κενό, το τίποτα, τον φόβο της υπόστασης, τα κοινωνικοπολιτικά προβλήματα που τσακίζουν την καθημερινότητά μας. Είναι το παραμύθι, η φαντασία, η ομορφιά και η ασκήμια της ζωής. Κάποτε έχεις την αίσθηση ότι βρήκες το γιατρικό του πόνου ψυχής και μελαγχολίας. Αν και αμέσως μετά αντιλαμβάνεσαι το κενό μεγαλύτερο..

 

-Πόσο εύκολο ή δύσκολο είναι για εσάς είναι να καταφέρετε να εκφράσετε τη σκέψη σας πάνω στο χαρτί;

Είναι δύσκολη η γραφή για μένα είναι εγωιστική απαιτεί την ψυχή σου, την αλήθεια σου. Όλα δικά της, ο ατέρμονος χρόνος, η καθημερινή ανάγνωση. Χρειάζεται συνεχή ανατροφοδότηση, για να μην επαναλαμβάνομαι.

 

-Ποιες είναι οι λογοτεχνικές επιρροές σας;

Από παιδί διάβαζα, στην αρχή παραμύθια, μετά κλασικά εικονογραφημένα. Σ’ αυτά γνώρισα μεγάλους, όπως τον Β. Ουγκώ, τον Ι. Βερν, Μ. Τουέιν, την Χάριετ Μπίτσερ Στόου κ.α.. Συνέχισα με την Έμιλυ Μπροντέ, την Μπέτυ Σμιθ, Ο. Μπαλζάκ κ.α.. Και οπωσδήποτε τους μεγάλους μας: Παπαδιαμάντη, Καρκαβίτσα, Βιζυηνό κ.α.., καθώς και Φ. Κάφκα, Φ. Φιτζέραλντ, Γ. Φώκνερ, Φλομπερ, κ.α. σχοινοτενής η λίστα.. Παρακολουθώ τη σύγχρονη πεζογραφία, Έλληνες και ξένους συγγραφείς.

 

-Ποια θεματολογία κρατεί τον κυρίαρχο ρόλο στα έργα σας; Συναίσθημα ή λογική και γιατί;

Είναι το ίζημα, θα έλεγα, του συναισθήματος μέσα στη λογική.

 

-Πείτε μας λίγα λόγια για το βιβλίο σας.

Διακρίνει κανείς, να απλώνεται ως φόντο, τοιχογραφία μιας κοινωνίας με ήρωες που αναπνέουν και περιστατικά ζωντανά, κι αυτό γιατί ο Ψευδάνθρακας θα μπορούσε να θεωρηθεί ένα σπασμένο, μεγάλο πολυπρόσωπο μυθιστόρημα με επί μέρους κεφάλαια τα διηγήματα.

 

 

-Συγγραφέας γεννιέσαι ή γίνεσαι;

Το γνωστό δίπολο. Είναι πολύπλοκο το θέμα με διιστάμενες απόψεις. Έχω την εντύπωση ότι ο άνθρωπος «γεννιέται» και συνεχίζει να «γεννιέται». Με τα δυο αυτά ρήματα να ανατροφοδοτούνται και να δημιουργούν ένα μεταβαλλόμενο «είναι».

 

-Αν μπορούσατε να αλλάξετε κάτι στον τομέα της λογοτεχνίας τι θα ήταν αυτό;

Δεν έχω τη δύναμη να αλλάξω κάτι. Οπότε δεν έχω μπει στη διαδικασία να σκεφτώ μια απάντηση. Στο ερώτημα αυτό θα ευχόμουν η λογοτεχνία να μπορούσε να κάνει τους ανθρώπους καλύτερους.

 

-Όλο και περισσότεροι νέοι συγγραφείς εμφανίζονται στον ορίζοντα. Αν έπρεπε να συνομιλήσετε μαζί τους, τι ήταν αυτό που θα τόνιζατε περισσότερο;

Συνήθως δεν συμβουλεύω, αλλά θα επαναλάβω τα εξής: Ανάγνωση-μελέτη των σπουδαίων και καταξιωμένων και τα μάτια ανοιχτά στον έσω και έξω κόσμο.

 

-Έχετε επόμενα συγγραφικά σχέδια;

Έχω σχέδια, όπως μια νουβέλα, ένα μυθιστόρημα. Τώρα, αν ο Θεός γελά με τα σχέδιά μου ο χρόνος θα δείξει..

 

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Back to Top