Fractal

☆ 22ο φεστιβάλ γαλλόφωνου κινηματογράφου

Γράφει ο Δημητρης Κιαχίδης //

 

Το 2020 ματαιώθηκε. Το 2021 πραγματοποιήθηκε διαδικτυακά, ενώ έγιναν και έξι προβολές σε θερινές αίθουσες τον Ιούνιο.

Φέτος το φεστιβάλ, στην 22η διοργάνωση του, πραγματοποιείται κανονικά, στην εποχή που το έχουμε συνηθίσει-αρχή της Άνοιξης-, σε χειμερινές αίθουσες (Άστορ, Δαναός, Γαλλικό Ινστιτούτο,Παλλάς) και επανακάμπτει δυναμικά. 46 ταινίες που αξίζουν της προσοχής σας, από κάθε κινηματογραφική κατηγορία, κατανεμημένες σε έξι θεματικές ενότητες, 17 καλεσμένοι  άμεσα εμπλεκόμενοι στις ταινίες που θα προβληθούν και οι οποίοι θα βρίσκονται στη διάθεση του κοινού για ερωταποκρίσεις, και ανάμεσα τους ως πρόεδρος της κριτικής επιτροπής η εκπληκτική Εμμανουέλ Μπεάρ!

 

 

 

Ας προσπαθήσουμε να δούμε ορισμένες από τις ταινίες που κέντρισαν τη δική μου προσοχή, τονίζοντας ότι αυτή η επιλογή δεν σκοπεύει να αποκλείσει τις υπόλοιπες μια και έγινε αποκλειστικά με τα δικά μου κριτήρια, καθοδηγούμενα από τους δημιουργούς και την υπόθεση των ταινιών.

Στην πρώτη θεματική ενότητα περιλαμβάνονται οι ειδικές προβολές. Ταινία έναρξης είναι το θεαματικό ”Άιφελ”, αναφορικά με την ”έμπνευση” και την κατασκευή του ομώνυμου εμβληματικού τοπόσημου της γαλλικής πρωτεύουσας. Ταινία λήξης είναι οι ”Χαμένες ψευδαισθήσεις”, μία εντυπωσιακή τοιχογραφία εποχής βασισμένη στο ομώνυμο έργο του Ονορέ ντε Μπαλζάκ. Ιδιαίτερη αναφορά αξίζει το ευρηματικό φιλμ κινουμένων σχεδίων  με θέμα το προσφυγικό δράμα ”Η φυγή”. Και βέβαια ανυπομονώ να ξαναδώ το αισθηματικό κομψοτέχνημα του Κλοντ Σοτέ ”Η  Νέλλη και ο κύριος Αρνώ”  του 1995 με την παρουσία της πρωταγωνίστριας Εμμανουέλ Μπεάρ.

Στην δεύτερη θεματική ενότητα έχουμε τις ταινίες του διαγωνιστικού προγράμματος. Το ”Μαύρο Κουτί”, ένα ατμοσφαιρικό θρίλερ, ενώνει ξανά το Γιάν Γκοζλάν ως σκηνοθέτη με τον Πιέρ Νινέ ως πρωταγωνιστή, μετά το εξαιρετικό ”Ένας ιδανικός άνδρας”.

Το ”Α plein temps” παρουσιάζει με έντονο ρυθμό το αγώνα μίας νεαρής γυναίκας να εξασφαλίσει ένα καλύτερο εργασιακό μέλλον. Με την εργασία και συγκεκριμένα την εργασιακή επισφάλεια ασχολείται και το ”Ανάμεσα σε δύο κόσμους”, με την Ζυλιέτ Μπινός στον ρόλο μίας συγγραφέως που σκόπιμα υποδύεται την καθαρίστρια.

”Ο γάιδαρος ο εραστής μου κι εγώ” είναι μία ευρηματική αισθηματική κομεντί.

Το ”La Fracture” πραγματεύεται τη φθορά της σχέσης δύο γυναικών με φόντο την εξέργεση των κίτρινων γιλέκων.

Η δεύτερη παρουσία του Πιέρ Νινέ στο αισθηματικό δράμα της Νικόλ Γκαρσιά ”Εραστές”.

H τρίτη θεματική ενότητα αφορά το πανόραμα του γαλλόφωνου κινηματογράφου. Ταινίες χωρίς διανομή στην Ελλάδα, που παρουσιάζουν εξαιρετικό ενδιαφέρον και μας φέρνουν σ’ επαφή με κινηματογραφίες εν μέρει άγνωστες όπως το τυνησιακό φεμινιστικό δράμα ” El Jaida”,ή το λουξεμβουργιανό ”Eίμαι καλά” που εξετάζει τη σχέση ενός ηλικιωμένου Ιταλού μετανάστη και μίας νεαρής γυναίκας.

Η ”Κόκκινη λάσπη”,ένα έντονο οικολογικό θρίλερ που ερευνά τη βιομηχανική ρύπανση και τις συνέπειες της.

” Οι ουρανοί του Λιβάνου” με όχημα τη σχέση μίας νεαρής Ελβετίδας μ’ έναν Λιβανέζο αστροφυσικό καταπιάνεται με την πρόσφατη ιστορία του Λιβάνου. Η δεύτερη εμφάνιση της Εμμανουέλ Μπεάρ , το ”Πάρε με αγκαλιά” αφηγείται την ανάγκη μίας γυναίκας που χήρευσε να ξανανιώσει τον έρωτα.

Για τους φίλους του μιούζικαλ υπάρχει το ”Τραλαλα”, με ένα εντυπωσιακό καστ. Ο Ζεράρ Ντεπερντιέ πρωταγωνιστεί στο ”Σθένος”, μία δραματική κομεντί σχέσεων. Αδημονώ να δω τον ”Νυχτερινό Γιατρό”, το υπαρξιακό δράμα ενός γιατρού με νουάρ αποχρώσεις. Η τέταρτη θεματική ενότητα τιτλοφορείται ”Βλέποντας έρχεται η όρεξη” με ταινίες που αναμειγνύουν κινηματογράφο και γευσιγνωσία. Ξεχωρίζουν το εμφατικό ”Μεγάλο φαγοπότι” του Μάρκο Φερέρι και το ”Ντελικατέσεν” των Ζενέ και Κανό Η πέμπτη ενότητα είναι ένα αφιέρωμα στο φεστιβάλ της La Rochelle, με το ”Άλμπατρος” να δείχνει αξιοσημείωτο ενδιαφέρον.:

Και βέβαια να μην ξεχάσω το αφιέρωμα στις νεανικές ταινίες.

 

Συνοψίζοντας:  αποφασίστε ποιες ταινίες σας ταιριάζουν και πηγαίνετε να τις δείτε εκεί που πρέπει, στις κινηματογραφικές αίθουσες, ερχόμενοι σ’ επαφή με τους συνθεατές  και τους καλεσμένους του φεστιβάλ!

Παραθέτω τον ενεργό σύνδεσμο του  του εξαιρετικού ιστότοπου του φεστιβάλ, ώστε ο αναγνώστης να αντλήσει τις πληροφορίες που επιθυμεί: Αρχική – FFF22 – 22ο Φεστιβάλ Γαλλόφωνου Κινηματογράφου Ελλάδος

 

22ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΓΑΛΛΟΦΩΝΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ ΕΛΛΑΔΟΣ - DANAOS CINEMA

 

 

 

https://www.festivalfilmfrancophone.gr/

 

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Back to Top